تهران -ایسکانیوز: کتاب "مالیخولیای محبوب من" نوشته بهاره رهنما به چاپ ششم رسید و این موضوع می تواند تا حدی محبوب بودن رهنما را در داستان نویسی نیز اثبات کند.


چاپ اول "مالیخولیای محبوب من" به سال 91 باز می گردد و با احتساب اینکه ناشران و نویسندگان برای چاپ کتاب با مشکلاتی مواجه هستند و این مشکلات روند کار آن ها را تا حدی دچار اختلال می کند، نشر نگاه برای ششمین بار آخرین کتاب رهنما را تجدید چاپ می کند. نویسندگی است.


این اثر شامل هشت داستان کوتاه و مجزا از هم می شود که در مجموع کلیتی واحد را تشکیل می‌دهند. نوع روایت‌ داستان ها دارای ساختار ساده و بدور از تکلف نوشتاری هستند، این اثر همچنین دارای جمله های تک خطی و کوتاه است. داستان ها راویان متعددی دارند که بیشتر آنها را زنان ترک شده و وامانده ای روایت می کنند که در تنهایی زندگی گذشته‌شان را مرور می‌کنند و انگار توان دوباره برخواستن و از سرگرفتن زندگی دوباره را ندارند.


مالیخولیای محبوب من


«اردک زرد»، «چشم‌هایی که مال توست»، «فلامینگو»، «اعترافات یک عشق»، «عروس شماره 2»، «باد می آید با بوی تو»، «مالیخولیای محبوب من» و «این تابستان فراموشت کردم» عنوان داستان‌های این مجموعه هستند. گفتنی است پیش از این از چهار داستان این مجموعه، سه نمایشنامه توسط بهاره رهنما و با همراهی نسیم ادبی به روی صحنه رفته است.


در بخشی از داستان «چشم‌هایی که مال توست» می‌خوانیم: «هنوز چشم باز نکرده‌ام که یاد لعنتی تو باز می‌آید توی سرم. مدت‌هاست که شده‌ای اولین فکر هر صبحم و آخرین فکر هر شبم. قبلأ هم توی فکرم بودی حتی وقتی هنوز این‌جا بودی اما حالا این فکر کردن ناجور شده، خصوصأ از وقتی دکتر رضا تأکید کرده فکر کردن به تو برایم به کلی قدغن است. قدغن را او تعیین کرده اما برای خودش کرده، مگر فکر نکردن به تو به سادگی نرفتن توی خیابان ورود ممنوع است؟ اصلأ، به این سادگی‌ها نیست. اصلأ من نمی‌فهمم این چه دکتری است که هنوز بعد از چهار سال نفهمیده که من عاشق همه چیزهای ممنوع عالم هستم! مثل خود تو که هنوز هم نمی‌دانم اگر برایم قدغن نبودی بازهم همین‌قدر روانی‌ات می‌شدم یا نه؟»


«مالیخولیای محبوب من» که در مدت زمانی کمتر از یک‌ماه به چاپ سوم رسیده را مؤسسه انتشارات نگاه در 104 صفحه، با شمارگان هزار و صد نسخه و قیمت پنج‌هزار تومان چاپ کرده بود و اکنون به چاپ ششم با شمارگان هزار نسخه و به قیمت 6000 تومان رسیده است.


همچنین از بهاره رهنما که بازیگر تئاتر و تلویزیون بوده و چند سالی است که وارد نویسندگی شده دو اثر دیگر با نام های «چهار چهارشنبه و یک کلاه‌گیس» (نشر چشمه 1388) و «ماه هفت شب» (نشر حوض نقره 1389) به چاپ رسیده بود.

کد خبر: 70211

وب گردی

وب گردی