اتمام مرمت برج آزادی تا پایان آبان ماه/ مرمت سنگ های برج آزادی آغاز می شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: مرمت برج آزادی تا پایان آبان ماه به اتمام خواهد رسید.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی گفت: کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران تاکنون بازدید های مختلفی را از برج آزادی تهران داشته و شرایط این برج را بررسی کرده ایم.

وی افزود: برج آزادی یکی از بناهای مهم در شهر تهران است که نمادی از پایتخت به حساب می آید.

رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تفاهم نامه شهرداری با وزارت ارشاد به منظور احیای برج آزادی اظهارکرد: بر اساس تفاهم نامه ای که شهرداری تهران با وزارت ارشاد و بنیاد رودکی به امضا رسانده، قرار شده کار مشترکی بین این دو مجموعه انجام شود.

حجت الاسلام ناصحی در خصوص مرمت برج آزادی گفت: حدود 7 سال قبل برای نخستین بار مرمت فضای درونی و بیرونی برج آزادی در دستور کار قرار گرفت اما با توجه به مشکلاتی که طی سال های اخیر در این برج شاهد بوده ایم، یک بار دیگر مرمت این برج در دستور کار قرار گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که کار مرمت برج آزادی چه زمانی به اتمام می رسد؟، گفت: کار مرمت برج آزادی تا پایان آبان ماه به اتمام خواهد رسید و از این بابت مشکل خاصی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نظارت های کمیسیون فرهنگی بر روند مرمت برج آزادی تصریح کرد: از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، شهرداری منطقه 9، مدیران بنیاد رودکی و کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نظارت هایی بر روند مرمت برج آزادی صورت می گیرد.

حجت الاسلام ناصحی از بازسازی برخی از سنگ های برج آزادی خبرداد و تاکید کرد: قرار شده در این زمینه نیز اقداماتی انجام شود اما این کار را پس از بررسی های لازم آغاز خواهیم کرد.

700700

کد خبر: 703697

وب گردی

وب گردی