برگزاری همایش امر به معروف و نهی از منکر ، مصداق ها و روش ها

به همت بسیج کارکنان سردار شهید علی هاشمی واحد تهران شرق همایش یکروزه ای تحت عنوان "امر به معروف و نهی از منکر ، مصداق ها و روش ها"با تاکید بر قیام امام حسین (ع) در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و مهندسی برگزارشد.

به گزارش ایسکانیوز، در این همایش که با حضور چشمگیر کارکنان و اساتید و دانشجویان بسیجی همراه بود ، مهندس علی تقوی کارشناس علوم قرآن و حدیث و پژوهشگر حوزه امر به معروف و نهی از منکر به ایراد سخنرانی پرداخت .

وی بنیانگذار مجمع احیاگران واجب فراموش شده و مدیر مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر می باشد. ایشان ضمن برشمردن اهداف قیام عاشورا و ذکر وصیت نامه اباعبدالله الحسین (ع) مصداق های عینی و واقعی از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حاضر را بیان کرد.

وی افزود : امر به معروف و نهى از منکر برجسته ترین، بارزترین و گرامى ترین واجب در بین واجبها مى باشد هدف تمام انبیاء و اولیاء اصلاح جامعه بشرى بوده است و مؤثرترین ابزار براى رسیدن به این هدف بزرگ امر به معروف و نهى از منکر است.

تقوی در ادامه خاطر نشان کرد: قرآن کریم به کرّات به اهمیت این فریضه اشاره نموده و آمرین به معروف و نهى کنندگان از منکر را از صالحین، رستگاران و بهترین امّت مى داند. ایشان در ادامه اظهار کرد: بی تفاوتی بدترین درد در جامعه امروزی است که متاسفانه به آن دچار شده ایم و به فرموده پیامبر اکرم (ص) این امر موجب می شود تا منکر به جای معروف و معروف بصورت منکر در جامعه جلوه گر شود.

204/200

کد خبر: 703715

وب گردی

وب گردی