لئونارد کوهن درگذشت

لئونارد کوهن، شاعر، رمان‌نویس و خواننده و ترانه‌سرای کانادایی در سن ۸۲ سالگی در گذشت.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه گاردین گزارش داد، صفحه فیس‌بوک این هنرمند کانادایی از درگذشت وی در لس‌آنجلس خبر داده است.

در صفحه رسمی فیس‌بوک کوهن اعلام شده است: ما با اندوه عمیق خبر می‌دهیم که شاعر، ترانه‌سرا و هنرمند افسانه‌ای، لئونارد کوهن، فوت کرده است.

کوهن که تا ۳۳ سالگی تصمیم به خواندن و ترانه سرایی نگرفته بود، در دهه ۱۹۶۰ میلادی از شهر مونترآل کانادا در صحنه هنری پدیدار شد. او تا قبل از انتشار آلبوم اول خود، به عنوان شاعر و نویسنده شناخته شده بود.

لئونارد کوهن در سال ۲۰۱۱ میلادی به خاطر آن که مجموعه آثارش "بر سه نسل در سراسر جهان" تأثیر گذاشته است، برنده یکی از معتبرترین جوایز ادبی اسپانیا شد.

او با ترانه هایی از جمله تا انتهای عشق با من برقص، سوزان، هله‌لویا و بدرود ماریان به شهرتی جهانی دست یافته و آلبوم "من مرد تو هستم" در سال ۱۹۸۸ از نظر تجاری موفق‌ترین آلبوم وی بوده است.

لئونارد کوهن در سال ۲۰۰۵ بعد از آگاه شدن از آن که مدیر سابقش از صندوق بازنشستگی او پنج میلیون دلار برداشت کرده، مجبور به برگزاری کنسرت‌های جدیدی در سراسر دنیا شد. در سال ۲۰۰۹ این خواننده در حال اجرا روی صحنه از هوش رفت و در بیمارستانی در اسپانیا بستری شد. دلیل این حادثه را مسمومیت غذایی اعلام کردند. او چندماه بعد، به دلیل آسیب‌دیدگی ستون فقراتش مجبور به فیزیوتراپی شد و تور دور اروپای خود را لغو کرد.

کوهن در مراسم گرمی سال ۲۰۱۰ در لس آنجلس جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد.

در زیر اجرای یکی از آثار کوهن در کنسرت وی قابل دریافت است.

منبع: ایسنا

500500

کد خبر: 703815

وب گردی

وب گردی