لزوم تشکیل گروه اجرایی برای حل بحران تالاب‌های فارس

نماینده مردم شیراز در مجلس اعتقاد دارد که برای پیگیری راهکارهای ارائه شده در حل مشکل تالاب‌ها و با هدف هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، ایجاد یک گروه با تعداد معدودی اعضا، لازم است.

به گزارش ایسکانیوز، فرج‌الله رجبی عصر پنج‌شنبه 20 آبان در جلسه هم‌اندیشی مدیریت تالاب‌های بحرانی فارس که با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در شیراز برگزار شد، گفت: هم مشکل روشن است هم راه‌کارهای مناسب وجود دارد، اما باید ببینیم که چرا اقدامات نتیجه عملی در بر ندارد.

رجبی مهم‌ترین مشکل را جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های ذیربط و تاثیرگذار در حوزه‌های وزارت نیرو، وزارت جهادکشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور دانست و گفت: برای یک مسئله که ملی محسوب می‌شود ما نیازمند یک ستاد بحران قوی هستیم تا همه امور را دنبال کرده و از موازی کاری جلوگیری کند.

او تصریح کرد: اگر قرار است حفر چاه و توسعه اراضی کشاورزی یا انجام یک کشت ممنوع شود، من به عنوان نماینده نباید تقاضایی برای حفر چاه و انجام کشت ممنوعه داشته باشم و دولت و قوه قضائیه هم با اعمال حاکمیت جدی، کار را به سرانجام برسانند.

رجبی گفت: در موضوع آب و بحران خشکسالی مسئله حیات طبیعت و مردم مطرح است که بحث بسیار جدی و حیاتی است، بنابراین نیازمند چاره‌اندیشی مناسب هستیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس با تاکید بر این مطلب که چرا در برخورد با چاه‌های غیرمجاز مماشات می‌کنیم، گفت: باید با نگاه کارشناسی تمام مسائل را مطرح و دنبال کرد و اگر نگاه کارشناسی بر نگاه سیاسی غلبه پیدا کند، بسیاری از مسائل قابل حل و فصل خواهد بود.

منبع:ایسنا

700/701

کد خبر: 703842

وب گردی

وب گردی