طرح" کار، صنعت، کتاب" با همکاری سه وزارتخانه اجرایی می شود

دبیر کل نهضت ملی الگوی اقتصاد مقاومتی از اجرای طرح " کار،صنعت، کتاب " با همکاری وزات ارشاد ، وزارت صنعت و معدن و وزارت کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

پرویز عطایی دبیر کل نهضت ملی الگوی اقتصاد مقاومتی، در خصوص همکاری با وزارت ارشاد در ارتباط با کتاب های تولیدی به ایسکانیوز گفت:متاسفانه در این دوران با توجه به وجود رسانه های مجازی، کتاب و کتابخوانی مورد کم لطفی برخی مسولان و مردم کشور واقع شده است.ما با توجه به فرمایش های رهبری درباره کتاب ، کالای فرهنگی و اهمیت ویژه ای که برای این موضوع قائل است، تلاش می کنیم که فرهنگ صحیح کشور را با ایجاد طرح" کار، صنعت، کتاب" در افراد نهادینه کنیم.

وی افزود: از آنجایی که کارگران انبوه جمعیت کشور را تشکیل می دهند، ما می خواهیم با همکاری ارگان های مرتبط با این قشر،فرهنگ کشور را بالا ببریم؛در این راستا وزارت ارشاد و صنعت و معدن نیز به ما یاری می دهند.

دبیرکل نهضت ملی الگوی اقتصاد مقاومتی اضهارکرد: ما می خواهیم که با عملی کردن طرح کار، صنعت، کتاب ،سرانه مطالعه در کشور را بالا ببریم. درحال حاضر تیراژ کتاب ها بسیار پایین است؛ ما در هیات های علمی و مشاوره ای که تشکیل داده ایم ، کتاب ها را به لحاظ اقتصادی و علمی بررسی می کنیم؛ سپس باتوجه به علاقه مندی کارفرمایان تیراژهای بسیاری از این کتاب ها را سفارش می دهیم.

عطایی درباره اهمیت این طرح یادآور شد: تصمیم گرفته ایم که از وزارت ارشاد، کار ،صنعت و معدن و مولفان و ناشران برای ارائه این کتاب ها،حدود 70درصد تخفیف بگیریم در واقع ما میتوانیم یک کتاب را با حدود هفتاددرصد تخفیف به دست کارفرمایان برسانیم .

وی در پایان درباره تداوم این طرح خاطر نشان کرد:همواره در بخش های دولتی، با هر تغییری شاهد به هم ریختن طرح های قبلی میشویم اما از آنجایی که ما بخش خصوصی هستیم و خواهان اعلام این طرح به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور هستیم، این کار را متوقف نمی کنیم بلکه میخواهیم بتوانیم برای سال آینده حداقل چند دقیقه سرانه مطالعه را در کشور افزایش دهیم.

وی با توجه به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی بیان کرد از این رسانه و سایر رسانه های دیگر خواهش می کنم در این قضیه یار و یاور ما باشند چرا که هر چه فرهنگ کشور بالا برود همه افراد جامعه از آن سود می برد.

203500

کد خبر: 703904

وب گردی

وب گردی