ازدحام جمعیت در مرز مهران/ زائران از شلمچه و چزابه تردد کنند

رییس ستاد مرکزی اربعین از زایران عتبات خواست با توجه به ازدحام جمعیت در مرز مهران، از مرزهای شلمچه و چذابه عبور کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، حسین ذوالفقاری گفت: تمامی افرادی که مهر خروج از مرز مهران در روادیدشان خورده است، می توانند از هر دو مرز شلمچه و چزابه نیز عبور کنند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: از ورود زایرانی که مجوزهای قانونی (روادید، گذرنامه و اسناد مسافرتی) ندارند به خاک عراق جلوگیری می شود.

به گفته وی، از ابتدای ماه صفر تا دیروز (۱۰ صفر مصادف با ۲۰ آبانماه ۱۳۹۵) تعداد ۶۴۴ هزار و ۴۳۲ نفر از مرزهای زمینی و هوایی مشترک با عراق خارج شده اند که این آمار نسبت به سال گذشته درهمین مدت ۱۱۷ درصد افزایش داشته است.

ذوالفقاری افزود: در روز گذشته (پنجشنبه ۲۰ آبانماه) ۱۹۰ هزار و ۷۵۱ نفر از مرزهای مشترک ایران با عراق عبور کرده اند که بیش از ۷۳ هزار نفر آنها از مرز مهران خارج شده اند.
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: به دلیل کنترل های سخت گیرانه طرف عراقی از روز گذشته تا امروز، ‌تردد زایران در مرز مهران دچار کندی و معطلی شده است اما با پیگیری های صورت گرفته از ساعتی پیش روند مناسب تری ایجاد شده است.

رییس ستاد مرکزی اربعین بر لزوم بیمه زایران تاکید کرد و گفت: زایران حسینی در مسیر مرزها حتما به پیام های ستاد مرکزی اربعین توجه کنند تا درصورت لزوم اطلاع رسانی صورت گیرد. همچنین زایرانی که در مسیر حرکت به سمت مرزها هستند به توصیه های نیروی انتظامی و پلیس راه توجه جدی داشته باشند.

700700

کد خبر: 703921

وب گردی

وب گردی