حکم جالب برای شکارچی پرندگان حمایت شده

مدیر روابط عمومی محیط زیست گلستان گفت: حکم شکارچی پرندگان حمایت شده در این استان صادر شد.

به گزارش ایسکانیوز ،آذرماه سال گذشته تصویری از یک شکارچی متخلف درحالیکه تعداد زیادی پرنده وحشی از جمله پرندگان حمایت شده و کمیابی نظیر پلیکان خاکستری و فلامینگو را شکار کرده است، در فضای مجازی منتشر شد.

به دنبال انتشار این تصویر با توجه به مشخص بودن شماره پلاک خودرو و چهره متخلف، نیروهای یگان محیط زیست استان گلستان به بررسی موضوع پرداخته و پس از چند روز تحقیق و بررسی هویت متخلف را شناسایی کردند.

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان گلستان در این باره گفت: پس از شناسایی هویت متهم، با شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان پرونده ای در این رابطه در دادگستری استان تشکیل و با دستور دادستان گرگان حکم جلب متهم و توقیف خودروی مربوطه صادر شد اما شکارچی متخلف که متوجه شده بود ماموران درصدد دستگیری وی هستند متواری شده بود.

احمد دباغیان گفت: پس از گذشته پنج هفته، مخفیگاه متخلف در یکی روستاهای اطراف کردکوی شناسایی

پس از گذشته پنج هفته، مخفیگاه متخلف در یکی روستاهای اطراف کردکوی شناسایی و متهم ساعت شش صبح روز یکشنبه چهارم بهمن ۱۳۹۴ در عملیات پلیس اطلاعات و امنیت کردکوی و نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان دستگیر شد

و متهم ساعت شش صبح روز یکشنبه چهارم بهمن ۱۳۹۴ در عملیات پلیس اطلاعات و امنیت کردکوی و نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان دستگیر شد.

پرونده متهم پس از تکمیل در دادسرا و صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب گمیشان برای رسیدگی به جرم شکار غیرمجاز مجموعا ۱۱ فلامینگو، دو پلیکان، ۴۴ باکلان، ۴۲ چنگر، ۴ مرگوس، ۴مرغابی و ۲ قرقاول به دادگاه ارجاع شد.

در جریان رسیدگی به پرونده متهم در دادگاه جزائی گمیشان، دادگاه با توجه به گزارش محیط زیست و عکس های ارائه شده، دفاعیات بلاوجه متخلف در مرحله دادیاری (بازجویی)، کیفرخواست صادره از دادسرا و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهم را محرز و مسلم تشخیص داد.

بنابراین دادگاه با استناد به ماده ۱۲ قانون شکار و صید متهم را به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم کرد.همچنین دادگاه متهم را موظف کرد ضمن انجام پژوهش و تهیه مقاله در مورد علت کاهش جمعیت پرندگان مهاجر در تالاب گمیشان، همانطور که تصویر کشتار پرندگان در فضای مجازی منتشر شده است، نتیجه این پژوهش را نیز در فضای مجازی منتشر کند.

متهم از سوی دادگاه موظف شد به مدت دو سال هفته ای یک روز با حضور در اداره محیط زیست بندر ترکمن و گمیشان به آموزش محیط بانی و آشنایی با آثار مخرب شکار غیرمجاز پرداخته و آموخته های خود را در فضای مجازی منتشر کند.

منبع: میزان

700/703

کد خبر: 704013

وب گردی

وب گردی