لاریجانی: نگاه ایران و مجارستان  به پدیده تروریسم مشترک است

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نگاه دو کشور ایران و مجارستان به پدیده زشت تروریست در دنیا بسیار مشترک است.

به گزارش ایسکانیوز،علی لاریجانی امروز (شنبه 22 آبان) در نشست مشترک خبری با رئیس مجلس ملی مجارستان گفت: امروز میهمانان عزیزی داریم، رئیس مجلس مجارستان و هیأت همراه ایشان به ایران تشریف آوردند.

وی ادامه داد: با توجه به سابقه تاریخی بین ایران و مجارستان این دیدار فرصت خوبی برای مذاکره بود. بخش مهم مذاکرات امروز باعث توسعه روابط اقتصادی دو کشور می شود.

لاریجانی افزود: در زمینه سرمایه گذاری، انرژی، اتوبوس، محیط زیست، آب همچنین همکاری های فرهنگی و دانشگاهی بحث های خوبی داشتیم.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور اظهار داشت: بخش دیگر مذاکرات مربوط به اوضاع منطقه و بحران تروریستی که در سال های اخیر اوج گرفت بود. خوشبختانه نگاه دو کشور به این پدیده زشت در دنیا بسیار مشترک است.

لاریجانی تأکید کرد: سفر رئیس مجلس ملی مجارستان می تواند در هر دو بخش موثر باشد.

لازلو کوور: کمیسیون های مشترک بین ایران و مجارستان سهم زیادی در تحکیم همکاری های دو جانبه دارند

همچنین لازلو کوور رئیس مجلس ملی مجارستان از دکتر لاریجانی به جهت دعوت از او برای حضور در ایران تشکر کرد و گفت: دو نماینده از پارلمان که عضو گروه دوستی ایران و مجارستان هستند در هیأت من حضور دارند. حضور این نمایندگان برای تحکیم همکاری های بین دو کشور است.

وی با بیان اینکه مفتخر است اولین رئیس پارلمان مجارستان است که به ایران سفر می کند اظهار داشت: امیدوارم این دیدارها تنها در سطوح بالا انجام نشود و در سطح کمیسیون ها و انجمن های دوستی روابط دو کشور محکم تر شود.

رئیس مجلس ملی مجارستان ادامه داد: از طرف خودم و پارلمان کشور از تمام همکاری هایی که سال گذشته بین ایران و مجارستان آغاز شده است حمایت می کنم.

وی افزود: سال گذشته در زمان اقامت نخست وزیر مجارستان در ایران در خصوص ایجاد کمیسیون مشترکی بین دو کشور تصمیم گرفته شد که در آینده در مجلس مجارستان برای همکاری های اقتصادی مصوبه ای خواهیم داشت.

لازلو کوور تأکید کرد: ایجاد کمیسیون های مشترک که به توافق روحانی و نخست وزیر مجارستان رسیده است سهم زیادی در تحکیم همکاری های دو جانبه خواهد داشت.

رئیس مجلس ملی مجارستان با تأکید بر اینکه صحبت های دکتر لاریجانی را تأیید می کند گفت: در خصوص خواهرخواندگی چند شهر بین ایران و مجارستان نکاتی عنوان می کنم شب گذشته از شیراز به تهران آمدم و بسیار خوشحالم که خواهرخواندگی دو شهر «پچ» و شیراز در گذشته ای نزدیک به امضا رسیده و با گفتگو با شهردار شیراز بسیار خرسند شدم که همکاری های این دو شهر آغاز شده است.

وی ادامه داد: همچنی سابقه خواهرخواندگی دو شهر یزد و «یاسبرنی» با سابقه 20 ساله همچنان ادامه دارد.

لازلو کوور به خواهرخواندگی دو پایتخت مجارستان و ایران نیز اشاره کرد و گفت: خواهرخواندگی تهران و بوداپست نیز در سفر سال گذشته آقای قالیباف به بوداپست امضا شد و در سفرم به تهران با شهردار تهران ملاقات خواهم کرد.

وی از سفر شهردار بوداپست به تهران در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: در این سفر طرح هایی آماده شده که همکاری ها در سطح خواهرخواندگی را بررسی خواهد کرد.

رئیس مجلس ملی مجارستان با بیان اینکه همکاری های خواهرخواندگی نقش مهمی در نزدیک شدن موسسات دو کشور دارد اظهار داشت: ما سعی می کنیم از تجاربمان در کارهای روزانه نیز استفاه کنیم و در نهایت از دکتر لاریجانی برای پذیرایی و مهمان نوازی تشکر می کنیم چرا که توانستیم بخشی از بناهای زیبای کشور ایران را بازدید کنیم./

308/300

کد خبر: 704021

وب گردی

وب گردی