معجزه‌ای برای درمان هموروئید

این روزها یکی از تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای به دارویی برای درمان کامل هموروئید اختصاص دارد؛ دارویی خوراکی که با مصرف آن برای همیشه از شر مشکل هموروئید خلاص خواهید شد. آیا چنین درمانی حقیقت دارد؟ باید بدانید بیماری هموروئید یا بواسیر مشکلی است که نیمی از جمعیت بالای 50 سال دنیا و حتی جوانان امروز به دلیل نبود تحرک کافی و تغذیه نامناسب با آن مواجه‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از جام جم آنلاین ، به طور کلی دو نوع هموروئید داریم؛ هموروئید خارجی و داخلی. هموروئید خارجی، برآمدگی نرمی در اطراف دهانه مقعد است که می‌تواند با خونریزی یا درد همراه باشد؛ اما درمورد هموروئید داخلی چهار مرحله وجود دارد. در مرحله اول،‌ خونریزی از مقعد بدون بیرون‌زدگی‌ است. در مرحله دوم، قسمتی از بافت هموروئیدی در حین اجابت مزاج از دهانه مقعد بیرون می‌آید و به خودی خود داخل مقعد برمی‌گردد.

در مرحله سوم، بیرون‌زدگی وسیع‌تر و برای برگرداندن به داخل به مداخلات پزشکی نیاز است. شدیدترین و جدی‌ترین مرحله از این بیماری نیز زمانی است که میزان زیادی از بافت هموروئیدی از دهانه مقعد بیرون می‌آید و نمی‌توان آنها را به جای اول برگرداند که البته گاهی این موقعیت می‌تواند بسیار دردناک و با خونریزی همراه باشد. از طرفی ممکن است خونریزی در حد چند قطره باشد، اما گاهی فرد هنگام انجام کارهای روزانه و اجابت مزاج دچار خونریزی بیش از چند قطره می‌شود. در بعضی بیماران نیز خونریزی به حدی زیاد است که فرد به تزریق خون نیاز پیدا می‌کند.

فراموش نکنید خونریزی (خون قرمز روشن) مهم‌ترین علامت این بیماری است، اما نمی‌توان هر نوع خونریزی را به این بیماری نسبت داد، چون این خونریزی ممکن است به دلیل بسیاری از بیماری‌های مقعد مانند شقاق، آبسه، التهاب،‌ خارش، زخم و سرطان دستگاه گوارش باشد. مرطوب بودن ناحیه مورد نظر، التهاب و تورم، احساس سوزش و وجود یک برجستگی (دردناک یا غیردردناک) و خارش از دیگر علائم هموروئید محسوب می‌شود. به طور معمول نیز تشخیص قطعی با مشاهده دقیق است. شاید این پرسش برایتان مطرح شود که علل به وجود آمدن هموروئید چیست؟ باید گفت مجموعه عواملی وجود دارد که می‌تواند باعث ایجاد بیماری هموروئید شود.

یبوست یکی از مهم‌ترین آنهاست. افرادی که در بیشتر ساعات روز می‌نشینند و تحرک کمتری دارند در معرض این بیماری هستند. در عین حال افرادی که به مدت طولانی در دستشویی می‌نشینند، خانم‌های باردار و افراد چاق نیز بیش از دیگران احتمال دارد به هموروئید مبتلا شوند. بنابراین باید علت ایجاد هموروئید بررسی و سپس درمان مناسب انجام شود. پس چطور می‌توان ادعا کرد یک دارو انواع هموروئید را درمان می‌کند؟!

به عنوان مثال مصرف داروهای آنتی‌هموروئیدی به شکل پماد یا شیاف از شایع‌ترین روش‌های درمانی بخصوص خوددرمانی است، در حالی که بیشتر این داروها در درمان هموروئید نقشی ندارند و مصرف طولانی‌مدت آنها می‌تواند موجب عوارض پوستی در ناحیه اطراف مقعد شود. حتی برخی بیماران برای درمان هموروئید به تابش اشعه مادون قرمز و در نهایت جراحی نیاز دارند؛ اما بر خلاف تبلیغات و شایعه‌ها، استفاده از لیزر برای درمان، زیاد با روش‌های استاندارد مطابقت ندارد.

704/700

کد خبر: 704030

وب گردی

وب گردی