آلودگی صوتی پایتخت بیش از حد مجاز است

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه آلودگی صوتی پایتخت به طور میانگین 5 دسی‌دبل بیشتر از حد مجاز است، گفت: بخش عمده‌ای از این آلودگی به دلیل وجود خودروها و موتورسیکلت‌های بیش از حد در شهر تهران است.

به گزارش ایسکانیوز، انتخاب، محمدحسین بازگیر، گفت: براساس قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، آلودگی صوتی خارج از رنج استاندارد ممنوع است، زیرا که به سلامت مردم و بهداشت عمومی جامعه آسیب جدی وارد کرده و جرم محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه آلودگی صوتی می‌تواند روی وضعیت جسمی، روحی و روانی اثربگذارد، گفت: گاهی اوقات منشاء بسیاری از اشکالات رفتاری و وقوع پدیده‌های منفی اجتماعی مانند خشونت، آلودگی صوتی است در نتیجه تمام تلاش ما این است

گاهی اوقات منشاء بسیاری از اشکالات رفتاری و وقوع پدیده‌های منفی اجتماعی مانند خشونت، آلودگی صوتی است در نتیجه تمام تلاش ما این است که با این نوع آلودگی مقابله کنیم

که با این نوع آلودگی مقابله کنیم.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران بیان کرد: برای مقابله با آلودگی صوتی به چند صورت اقدام کرده‌ایم. در مرحله اول با منابعی که آلودگی صوتی بیش از حد مجاز دارند برخور کرده و اخطاریه صادر می‌کنیم و در صورت عدم توجه به اخطاریه با اتمام مهلت‌شان به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.

بازگیر با اشاره به اینکه معماری شهر و چینش شهری نیز در آلودگی صوتی موثر هستند، گفت: باید شهر را طوری طراحی کنیم که توان مقابله با آلودگی صوتی را داشته باشد. همچنین فضای سبز نیز در کاهش آلودگی صوتی موثر هستند.

او با بیان اینکه بخش عمده‌ای از آلودگی صوتی به دلیل وجود خودروها و موتورسیکلت‌ها است، افزود: بخش دیگر آن به دلیل منابع ثابت وساکنی مانند کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، پروژه‌های عمرانی و سایر منابع متفرقه‌ای است که آلودگی صوتی تولید می‌کنند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه شورای شهر نیز در حال پیگیری این موضوع است، گفت: در منطقه 21 که تردد در آن زیاد است و فعالیت‌های صنعتی زیادی وجود دارد، آلودگی صوتی بیشتری داریم. همچنین منطقه‌های مرکزی شهر که ترافیک و تراکم جمعیت در آن زیاد است، آلودگی بیشتری دارند.

منبع:انتخاب

700/703

کد خبر: 704051

وب گردی

وب گردی