کاهش فلرسوزی و توسعه جنگلهای حرا در پارس جنوبی

رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: سیاست های اعمال شده در این شرکت در راستای مسئولیت‌پذیری درحوزه های اقتصادی،اجتماعی و محیط زیستی منجر به کاهش فلر سوزی و توسعه جنگلهای حرا در پارس جنوبی شده است.

به گزارش ایسکانیوز، روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی روز شنبه به نقل از علیرضا نجومی اعلام کرد:در زمینه‌ی کاهش آلودگی هوا، طرح احیای جنگل‌های حرا از ابتدای سال 90 آغاز شده است که تاکنون تعداد 109000هزار اصله نهال حرا در 38هکتار مساحت از مناطق جزر و مد پارک ملی دریایی نایبند ، سواحل بوشهر و دلوار کشت شده است.
او یادآورشد:گویای این حرکت عظیم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، افتخار دریافت عنوان 'حامی حرا' از اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر است.


نجومی گفت: با توسعه‌ جنگل‌های حرا و افزایش فضای سبز در پالایشگاه‌ها میزان فضای سبز پالایشگاه‌های اول تا پنجم مجتمع از 3.12 درصد در سال 90 به 11.41 درصد در پایان سال گذشته افزایش یافته است.
وی یادآور شد: واحد حفاظت محیط ‌زیست مجتمع گاز پارس جنوبی از سال 82 تاکنون به اندازه‌گیری آلاینده‌های هوای محیط اقدام کرده و همگام با توسعه‌ مناطق عملیاتی، تعداد محل‌های نمونه‌برداری را به 27 ایستگاه افزایش داده است.
این مقام مسئول افزود: برداشت گاز از عظیم ترین منابع گازی جهان شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی را برآن داشت تا ماموریت خود را بر مبنای ارزش آفرینی حداکثری از منابع گازی منطقه از طریق پالایش پایدار گاز طبیعی و تولید محصولات جانبی همراه با توسعه خدمات فنی دانش محور، قرار داده و بخش عمده ای از نیاز مصرف کنندگان داخلی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، تجاری و خانگی را تامین کند.
نجومی با بیان اینکه مجتمع گازی پارس جنوبی پیشگام در تولید پایدار گاز است گفت: شناسایی حوزه‌های تاثیرپذیر از شرایط عملیاتی پایش مداوم مناطق آسیب‌پذیر و ارائه راهکارهای کنترلی در راستای کاهش اثرات منفی حاکی از پیشگام بودن این مجتمع در مبحث تولید پایدار است.
او گفت:کاهش مشعل‌سوزی، بهبود واحدهای بازیابی گوگرد، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، حذف چاله های سوزان در پالایشگاههای سوم تا پنجم و برنامه ریزی به منظور حذف در پالایشگاه اول، بهبود عملکرد سیستم‌های تصفیه‌ فاضلاب، مدیریت بهینه‌ پسماندهای صنعتی، ارتقای سطح آموزش و فرهنگ محیط زیستی و افزایش سطح فضای سبز، از اهم برنامه‌های مجتمع در صیانت از عرصه های طبیعی و پایبندی به تعهدات ملی و بین المللی است.
او گفت: میزان مشعل سوزی با اجرای پروژ‌ه‌ها و اقدامات اصلاحی انجام یافته و با تلاش شبانه‌روزی متخصصان و کارکنان در پالایشگاه‌های اول تا پنجم از 2900 میلیون استاندارد متر مکعب در سال 87 به 416 میلیون استاندارد متر مکعب در پایان سال 94 ( میزان 86 درصد کاهش فلرینگ) کاهش یافته است.
نجومی اضافه کرد: شاخص مشعل‌سوزی جهت پایش نرخ گازهای ارسالی به فلر می باشد که با شاخص‌های جهانی مورد قیاس قرار می‌گیرد.
او افزود: شاخص انتشار آلاینده‌ی دی اکسید گوگرد در سطح مجتمع گاز پارس جنوبی تعریف شده است و مبنای آن کاهش انتشار آلاینده سی او 2 در محل خروجی دودکش واحدهای مذکور در دستور کار پالایشگاه‌ها قرار داده شده است.

منبع: ایرنا

700/703

کد خبر: 704070

وب گردی

وب گردی