مذاکرات فرانسه و ایران برای ساخت و سازهای فرودگاهی/ آمادگی فرانسه برای انعقاد قرار داد توسعه فرودگاه مشهد

سفیر فرانسه در ایران به اتفاق هیات همراه از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد بازدید و درخصوص احداث ترمینال پروازهای خارجی. در مشهد مقدس ابراز آمادگی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرانسوا سنموfrancois senemaud" " سفیر و مسئول هیات دیپلماتیک کشور فرانسه در ایران، وارد فرودگاه مشهد شد و مورد استقبال مدیرکل فرودگاه های استان قرار گرفت.

فرانسوا سنمودر ابتدا به بازدید از فرودگاه مشهد پرداخت و در ادامه در جلسه ای مشترک که به میزبانی مدیرکل فرودگاه های استان برگزار شد شرکت کرد.

در این جلسه ی کاری که با محوریت مشارکت کشور فرانسه در احداث ترمینال پروازهای خارجی و زیر ساخت های فرودگاهی در مشهد مقدس برگزار شد؛‌ مدیرکل فرودگاه های استان ضمن خوشامدگویی به سفیر فرانسه و هیات همراه، گفت:مشهد مقدس پایتخت معنوی و مذهبی ایران اسلامی است و به برکت وجود مضجع شریف حضرت رضا علیه السلام و بعنوان یکی از قطب های اقتصادی و فرهنگی کشور، سالانه میزبان میلیونها زائر و مسافر است. محمد باقر قاسم زاده افزود: فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد دومین فرودگاه پرتردد ایران اسلامی است، و سالیانه محل نشست و برخاست بالغ بر ۷۰ هزار پرواز، و جابجایی حدود ۹ میلیون و پانصد هزار مسافر است.

قاسم زاده با اذعان بر رشد ۲۰ درصدی سالیانه ی پروازها و میزان اعزام و پذیرش مسافرین، خاطر نشان کرد:

با توجه به نیاز روزافزون مردم برای استفاده از ظرفیت های فرودگاه مشهد، ما مشتاقانه و بدون اتلاف زمان در پی توسعه ی زیر ساخت ها و افزایش ظرفیت پروازی هستیم.

وی افزود: ما سود متناسب با سرمایه گذاری را در فرودگاه مشهد تضمین می کنیم و امیدواریم هر چه زودتر شرایط برای انعقاد قرارداد نهایی در خصوص احداث ترمینال پروازهای خارجی در فرودگاه مشهد مساعد شود.

فرانسوا سنمو طی سخنانی گفت: پس از سفر رئیس جمهور محترم کشور ایران به فرانسه بستری مناسب برای همکاری های مشترک در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و تجاری فراهم شده است و طرح توسعه ی فرودگاه مشهد و پایانه ی خارجی آن نیز یکی از اولویت های دولت مطبوع ما است.

بنا بر گزارش روابط عمومی فرودگاه های استان خراسان رضوی؛ سفیر فرانسه در ایران افزود: تبادل هیات های تجاری، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی، و تسهیل در صدور ویزا برای متقاضیان سفر به دو کشور، در راستای توسعه ی مناسبات اقتصادی در دستور کار قرار دارد.

سمنو در خصوص آمادگی کشور فرانسه برای انعقاد قرار داد توسعه فرودگاه مشهد گفت: برای به سرانجام رسیدن این پروژه آمادگی کامل و اراده ای محکم داریم.

402/101

کد خبر: 704079

وب گردی

وب گردی