محیط بانان سبزکوه در درگیری با شکارچیان متخلف مجروح شدند

2 محیط بان منطقه حفاظت شده سبزکوه چهارمحال و بختیاری، توسط چندتن شکارچی غیرمجاز با شلیک مستقیم اسلحه شکاری مجروح شدند.

به گزارش ایسکانیوز، راس ساعت 21 دیروز 2 نفر از محیط بانان منطقه حفاظت شده سبزکوه به نامهای سعید رییسی و محمد امین عالی حین گشت وکنترل در محدوده ای به نام سرپیر در این منطقه، توسط چند شکارچی غیرمجاز ناشناس مورد هدف قرار گرفتند.
بنا براین گزارش، این محیط بانان از ناحیه پا مورد اصابت ساچمه قرار گرفته اند و پس از مجروح شدن، سریعا به بیمارستان منتقل شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست که هم اکنون برای بررسی موضوع در شهرستان لردگان حضوردارد، گفت: حال عمومی محیط بانان رضایت بخش است.
شهرام احمدی از آغاز شناسایی و دستگیری این متخلفان به کمک سرنخ های موجود خبر داد و گفت : درحال حاضر پی گیر انجام اقدامات درمانی برای این محیط بانان هستیم.

درحال حاضر پی گیر انجام اقدامات درمانی برای این محیط بانان هستیم


منطقه حفاظت شده سبز کوه قبل از سال ۱۳۶۵ به صورت منطقه آزاد مورد حفاظت قرار می گرفت ولی از سال ۱۳۶۵ با بررسی و مطالعات انجام شده و به دلیل دارا بودن پتانسیل های غنی گیاهی و جانوری و توپوگرافی ویژه به صورت منطقه شکار ممنوع تحت حفاظت قرار گرفت. پس از آن در سال ۱۳۶۹ و حفاظت موثر به صورت منطقه حفاظت شده به تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست رسید و در سال ۱۳۷۰ عملا با این نام مورد حفاظت قرار گرفت. این منطقه با وسعت ۵۶۳۰۸ هکتار در فاصله ۱۵۰ کیلومتری از مرکز استان چهارمحال و بختیاری و ۳۰ کیلومتری شهر لردگان قرار دارد.

منبع: اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری

700/703

کد خبر: 704090

وب گردی

وب گردی