زرهانی: با تربیت تکنسین های ماهر می توانیم معضل بیکاری را برطرف کنیم

رئیس سازمان سما در پانزدهمین گردهمایی سراسری روسای آموزشکده ها با ابراز خرسندی از حضور در شهرستان نجف آباد دارالمومنین، شهر علم و ادب و فرهنگ و شهر اصفهان یکی از مهم ترین شهرهای ایران گفت: خدا را شاکریم که این گردهمایی در این سرزمین برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، احمد زرهانی کار در آموزشکده های فنی و حرفه ای سما را دارای دو بعد دانست و گفت: یکی بعد اخلاقی و فرهنگی است که در این زمینه می بایست با دانشجویان به گونه ای برخورد نماییم که آنان را در مدیریت و رهبری آموزشی سهیم نماییم. آموزش زبان و ادبیات فارسی، قرائت قران و اقامه نماز از دیگر موضوعات مورد نظر در این حوزه است. و می بایست برای اتصال آموزشکده های فنی و حرفه ای و مدارس سما به علما، روحانیون و حوزه های علمیه با رعایت موازین تعلیم و تربیت و با ایجاد میل و رغبت در دانشجویان گام برداریم.

رئیس سازمان سما آموزش مهارت های فنی و حرفه ای و کارآفرینی را بعد دوم کار در آموزشکده های سما دانست و گفت: چنانچه بتوانیم در این زمینه موفق عمل نماییم باری را از دوش جامعه برداشته ایم. باید از تربیت صرفِ یقه سفیدها خودداری نماییم و برای تربیت یقه ابی ها که همان نیروهای کار است نیز با قدرت وارد عمل شویم. چرا که جامعه به همان میزان که به نیروی پشت میزنشین احتیاج دارد به تکنسین ماهر نیز احتیاج دارد.
وی با یادآوری چالش پیش روی مراکز دانشگاهی در زمینه پذیرش دانشجو، خاطر نشان کرد: به فضل الهی و همت والای شما توانسته ایم جذب در آموزشکده های سما را در حد نرمال نگه داریم.
معاون دانشگاه آزاد اسلامی آنالیز کردن محیط جامعه، صنعت،خدمات و درمان و آمایش سرزمین را گام نخست تربیت نیروی انسانی دانست و اظهار داشت:«اگر ما بتوانیم محیط را به خوبی بشناسیم، معضل بیکاری برطرف خواهد شد ، با آنالیز کردن محیط و تجهیز و توسعه آموزشکده های می توانیم در این راستا موفق عمل کنیم.
دکتر زرهانی همچنین در خلال صحبت های خود به موفقیت ها و دستاوردهای علمی، ورزشی و فرهنگی سما در سطح جامعه نیز اشاره کرد. استفاده از استادکاران ماهر و چهره های صنعتی در آموزشکده های سما از دیگر تاکیدات دکتر زرهانی بود که در این خصوص نوید داد: با پیشنهاد ما و موافقت دکتر میرزاده حق الزحمه این افراد معادل سایرین محاسبه خواهد شد و این امر تشویقی برای حضور این عزیزان در آموزشکده ها خواهد بود.
وی همچنین خاطر نشان کرد: اگر ما بتوانیم به هر یک از فارغ التحصیلان خود مهارتی را بیاموزیم که به واسطه آن وارد بازار کار شود و سپس تشکیل خانواده دهند، توانسته ایم در راستای ارزش ها گامی رو به جلو برداریم.
فعالیت های کاربنیان جوانه های درحال رشد از سوی دکتر زرهانی معرفی شد که می بایست به باغی سرسبز مبدل شوند تا عواید حاصل از آن هم صرف توسعه و تجهیز آموزشکده ها شود و هم به دانشجویان اختصاص یابد.
تربیت نیروهای تکنسین مورد نیاز در حوزه پزشکی با رعایت استانداردهای موجود از برنامه های آتی این سازمان در زیر چتر حمایتی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان شد.
رئیس سازمان سما با تاکید بر سرمایه گذاری بر روی رشته های جدید مطابق با نیاز روز جامعه از همگان خواست تا در این زمینه تمام توان خود را به کار گیرند.
وی با مهم دانستن مشارکت جامعه، مقامات کشوری، لشگری، مسئولان، اولیا و خود دانشجویان در امور آموزشکده ها خواست تا با این مشارکت خواهی بتوانیم از امکانات غنی آنها بهره مند شویم.
آموزشکده ها و مدارس معین و آموزشکده ها و مدارس میزبان از دیگر مواردی بود که دکتر زرهانی به آن اشاره کرد و گفت: در تلاشیم با راه اندازی این مدارس پیوند دوجانبه که همگرایی، هم آموزی و همیاری نیز داشته باشند برقرار کنیم و بدین وسیله دانشجویان و دانش آموزان مناطق کم برخوردار از حمایت های مادی، علمی، فرهنگی و .... دانشجویان و دانش آموزان مناطق برخوردار، بهره مند شوند.
معاون دانشگاه آزاد اسلامی در خاتمه با اشاره تدوین دکترین مدارس سما با همکاری معاونت آموزشی و پژوهشی گفت: برای آموزشکده ها نیز باید دکترینی تدوین و به همه آموزشکده ها ابلاغ شود.
زرهانی با طرح این سوال که یک آموزشکده فنی و حرفه ای خوب از حیث علمی، آموزشی، نظری، عملی، کارگاهی، تجهیزاتی، کارورزی، آموزش حرفه، ارتباط با صنعت و... با توجه به تجارب جهانی و داخلی چه تصویری دارد؟ از روسای آموزشکده ها خواست تا ضمن پاسخگویی به این سوال، تشریح کنند که خود نیز برای رسیدن به این افق تاکنون چه کرده اند و چه برنامه هایی در دست اقدام دارند.
وی همچنین ادامه داد: از میان پاسخ های ارسالی ده پاسخ برتر انتخاب، و نفرات برگزیده به همراه خانواده خود میهمان سما در اردوگاه فرهنگی و آموزشی چالوس خواهند بود تا در آنجا به اتفاق این عزیزان بتوانیم دکترین آموزشکده های سما را نیز تدوین کنیم.

200

کد خبر: 704094

وب گردی

وب گردی