تولید اولین رادار ملی هواشناسی تا سال آینده

معاون توسعه و پیش بینی سازمان هواشناسی کشور ضمن ارائه توضیحاتی درباره تعویق راه اندازی رادار هواشناسی اردبیل، از تولید اولین رادار ملی هواشناسی تا سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا،علی عابدینی معاون توسعه و پیش بینی سازمان هواشناسی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه ایسنا با اشاره به اینکه امسال مبالغ عمرانی سازمان هواشناسی کم بود اظهار کرد: برای پشتیبانی رادارهای هواشناسی و خرید و تکمیل آنها از بودجه‌های عمرانی استفاده می‌کنیم که به خاطر کمبود مبالغ عمرانی فعلا برنامه‌ای برای اضافه کردن رادارها نداریم و سعی داریم از رادارهای موجود حمایت و پشتیبانی کنیم.

عابدینی در مورد رادار هواشناسی اردبیل که به خاطر کمبود بودجه از تکمیل و راه اندازی باز مانده است نیز گفت: بیش از 70 درصد کارهای فیزیکی مربوط به رادار اردبیل انجام شده است ولی به خاطر کمبود بودجه نتوانستیم این رادار را راه اندازی کنیم. هر ساله در این باره مکاتباتی با سازمان برنامه و بودجه داریم ولی متاسفانه هنوز تأمین اعتبار نشده است. علاوه بر این طبیعی است که این کمبود بودجه ناشی از مشکلات اقتصادی کشور است.

معاون سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه در این سازمان صرفه جویی‌های بسیاری در مقوله‌های مختلف اتفاق می‌افتد تصریح کرد: در حال حاضر برای بسیاری از موارد از محل صرفه‌ جویی‌ها استفاده می‌کنیم ولی متاسفانه این مبالغ برای پیشبرد همه امور کافی نیست. بسیاری از کارها در گذشته با برون سپاری انجام می‌شد ولی اخیرا سازمان خود وارد کار شده و به جای قرارداد با شرکت‌های دیگر خود کارها را پیش می‌برد که این موضوع باعث صرفه جویی در هزینه‌ها شده است.

عابدینی با تاکید بر اینکه ساخت رادار بسیار پر هزینه است گفت: اخیرا با پژوهشگاه هوا فضا به منظور ساخت رادار ملی وارد مذاکره شده‌ایم و امیدواریم در سال آینده به نتایج مثبتی دست بیابیم و بتوانیم اولین رادار ملی هواشناسی را در کشور تولید کنیم و جزء دارندگان رادار در دنیا محسوب شویم.

معاون سازمان هواشناسی گفت: کارهای مربوط به ساخت رادار ملی که با همکاری پژوهشگاه هوا فضا به عنوان زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری انجام می‌شود تا 30 درصد پیشرفت کرده است.

700/703

کد خبر: 704096

وب گردی

وب گردی