داروخانه ها در انتظار وصول بدهی بیمه ها

دکتر جعفریان گفت: در صورتی که بیمه ها بدهی های خود را پرداخت کنند، مشکلی در تامین داروی مورد نیاز کشور نخواهیم داشت.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد تامین داروی مورد نیاز کشور گفت: مشکل خاصی از این نظر نداریم و در حال حاضر تنها بحث ما مطالبات داروخانه های دانشگاه های علوم پزشکی از بیمه ها است که بیمه باید آن را بپردازد.
دکتر جعفریان گفت: رقم کل این بدهی حدود 800 میلیارد تومان است که بیمه باید از این مقدار، حدود 100میلیارد تومان به داروخانه‌های بیمارستانی پرداخت کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه با اشاره به مشکلات به وجود آمده در نظام دارویی کشور به دلیل عدم بازپرداخت بیمه ها افزود: وقتی گردش مالی وجود نداشته باشد تامین دارو با مشکل مواجه می شود اما در صورت وجود نقدینگی، در تامین دارو مشکلی وجود نخواهد داشت.
دکتر جعفریان محدودیت گردش مالی را دلیل اصلی مشکل نقدینگی بیمارستان ها دانست و اعلام کرد: در حال حاضر تراز بیمارستان‌ها مثبت است اما چون نقدینگی وجود ندارد بیمارستان‌ها نمی‌‌توانند پرداختی پیمانکاران را تامین کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان ابراز امیدواری کرد تا با رایزنی ها و اقدامات انجام شده، بدهی های بیمه هرچه زودتر پرداخت شود تا گشایشی در مشکلات مالی دانشگاه علوم پزشکی ایجاد کند.

700/701

کد خبر: 704104

وب گردی

وب گردی