افزایش 3 برابری ظرفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین /اعزام  پزشکان متخصص به مرزهای کشور

رییس اورژانس کشور گفت: ظرفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کشور در ایام اربعین نسبت به سال گذشته 3 برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر پیر حسین کولیوند صبح امروز در همایش بزرگ اعزام کاروان بهداشت و درمان به مرزهای غربی کشور برای ایام اربعین حسینی در جوار مرقد امام خمینی(ره)، گفت: خدمات فوریت های پزشکی توسط دو هزار و 200 پایگاه و 14 هزار نیروی اورژانس در تمام مسیرهای کشور به زائران امام حسین(ع) ارائه می شود.

وی تاکید کرد: امسال تعداد قابل توجهی از پزشکان متخصص مانند متخصص قلب، ارتوپد، جراح و دیگر متخصص ها به مرزهای غربی اعزام شدند و علاوه بر 7 بیمارستان مرزی، 17 درمانگاه سرپایی نیز اضافه شده است.

رییس اورژانس کشور با اشاره به آمادگی کامل 20 بیمارستان در نقاط مرزی کشور، گفت: بیمارستان های امام حسین(ع) کرمانشاه و بقایی اهواز و 64 تختخوابی و دو بیمارستان 32 تختخوابی در مرزهای شلمچه و چزابه به عنوان پشتیبان آمادگی کامل ارائه خدمات درمانی به زائران را دارند.

دکتر کولیوند با بیان اینکه امسال تعداد قابل توجهی از نیروهای اورژانس به منظور انتقال صحیح بیماران با نیروهای هلال احمر به عراق اعزام شدند، افزود: این نیروها به همراه کارشناسان بهداشت محیط از 5 روز پیش، فعالیت خود در عراق را آغاز کرده اند و با هماهنگی هایی که با وزارت بهداشت عراق صورت گرفته، کارشناسان ایرانی در رسانه های عراق به بیان نکات علمی و فنی بهداشتی می پردازند.

وی گفت: وزارت بهداشت عراق برای نیروهای بهداشتی و درمانی ایرانی کارت شناسایی صادر کرده تا بر تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی و نذورات و آشامیدنی ها کنترل و نظارت داشته باشند.

وی در پایان گفت: همکاران ما فعالیت خود برای ارائه خدمات به زائران را آغاز کرده اند و کاروان امروز نیز در شهرهای همدان، کرمانشاه و ایلام مورد استقبال مسئولان قرار می گیرند.

700/701

کد خبر: 704105

وب گردی

وب گردی