مراسم یادبود توران میرهادی برگزار می شود

اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اندوه فراوان درگذشت مادر عزیزمان مهربانوی فرهنگ ایران، توران میرهادی (خمارلو) را به جامعۀ فرهنگ و ادب ایران تسلیت می‌گوید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اتحادیه ناشران و کتابفروشان، توران میرهادی، استادی که روش و منش شاگردانش را اصلاح کرد و شکیبایی و پایداری و ایستادگی در برابر کوه مشکلات و کار آهسته و پیوسته را به آنها آموخت. کسی که رهنمودش به جامعه فرهنگ و ادب و جوانان این بود "از غم‌های بزرگ، کار بزرگ بسازید."

توران میرهادی، استاد ادبیات کودکان، نویسنده و متخصص آموزش و پرورش یکی از شخصیت‌های برجستۀ فرهنگی است که بیش از شصت سال در گسترۀ آموزش و پرورش، فرهنگ کودکی و ادبیات کودکان کوشیده و در این روند یکی از چهره‌های تأثیرگذار سدۀ کنونی ایران بود. در این راه او به همراه همسر و همراهش محسن خمارلو ب ه مدت ۲۵ سال مجتمع آموزشی تجربی فرهاد یا مدرسه فرهاد را از از سال ۱۳۳۴ تا ۱۳۵۹ اداره کرد. این مجتمع یکی از آموزشگاه‌های تجربی و الگووارۀ ایران بود که هدف‌ها و کارکردهای آموزش و پرورش مدرن در آن تجربه و ارزیابی می‌شد. همچنین او یکی از بنیان‌گذاران شورای کتاب کودک بود و از سال ۱۳۵۸ تا کنون سرپرستی تدوین و تألیف فرهنگنامه کودکان و نوجوانان را نیز برعهده داشته است.

مراسم یادبود ایشان روز یکشنبه 23/8/95 از ساعت 13 الی 14:30 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌گردد.

502500

کد خبر: 704167

وب گردی

وب گردی