کار فرهنگی باید اولویت دانشگاه ها باشد/ تجاری‌سازی محصولات فرهنگی

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: کار فرهنگی باید برای ما یک اصل باشد. خوشبختانه برنامه‌های مختلفی را در حوزه‌های گوناگون فرهنگی با تأکید بر موضوعیت اسلام و قرآن در دانشگاه علوم و تحقیقات داریم.

محمد قهدوی جانی (مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم و تحقیقات) در رابطه با برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانشجویی و فرهنگی آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت: این نمایشگاه در بهمن ماه برگزار می‌شود که این روزها در حال چینش مقدمات و جمع آوری آثار هستیم.

او ادامه داد: آثار تا حدی جمع آوری شده است. در واقع این نمایشگاه متشکل از ایده‌های مختلف است که هدف اصلی آن، برنامه‌ریزی روی اقتصاد فرهنگی است. آثار فرهنگی و هنری به خصوص در حوزه‌ی تجسمی در این نمایشگاه وجود دارد. سعی کردیم محصولاتی را وارد نمایشگاه کنیم که قابلیت تجاری‌سازی داشته باشد.

قهدوی جانی افزود: این نمایشگاه هر ساله و با محوریت فرهنگ و هنر در دانشگاه علوم و تحقیقات برگزار می‌شود. فکر نمی‌کنم برای ورود عموم به این نمایشگاه محدودیتی وجود داشته باشد اما اطلاع دقیقی هم از این موضوع ندارم.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم و تحقیقات با بیان اینکه کار فرهنگی باید اولویت همه‌ی دانشگاه‌ها باشد گفت: ما براساس اهدافی که دکتر دانشور و ریاست و شورای فرهنگی دانشگاه برنامه‌ریزی کرده‌اند پیش می‌رویم. خوشبختانه این افراد نظر مثبتی به حوزه‌ی فرهنگ دارند و علاقه‌مند به کمک هستند.

او با اشاره به اینکه از لحاظ بودجه محدودیتی نداریم اضافه کرد: باید این مسئله را مد نظر قرار داد که نتیجه‌ی کارهای فرهنگی به سرعت دیده نمی‌شود بلکه تبعات آن در آینده‌ی دورتر قابل مشاهده‌ است. روح دانشجو بدون پرورش و آموزه‌های ایرانی-اسلامی، محقق نمی‌شود.

قهدوی جانی با بیان اینکه نباید به کارهای فرهنگی با دید حاشیه‌ای نگاه کرد گفت: کار فرهنگی باید برای ما یک اصل باشد. خوشبختانه برنامه‌های مختلفی را در حوزه‌های گوناگون فرهنگی با تأکید بر موضوعیت اسلام و قرآن در دانشگاه علوم و تحقیقات داریم. نشست‌های مختلفی برگزار می‌کنیم که از منظر قرآن به تمام مسائل نگاه می‌شود.

وی افزود: ما هر روز به طور متوسط در این واحد دانشگاهی، یک برنامه‌ی فرهنگی داریم که بسته به شرایط دانشگاه است. همچنین فوق برنامه‌هایی هم مانند اردوهای مختلف سیاحتی و زیارتی را نیز در برنامه‌ی کاری خود مد نظر قرار داده‌ایم.

502500

کد خبر: 704261

وب گردی

وب گردی