نمایندگان از طرح‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی حمایت می‌کنند/ دانشگاه آزاد اسلامی شرایط را برای همکاری صنعت و دانشگاه فراهم کند

جلسه دیدار نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس با دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیش از ظهر امروز در واحد تبریز برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده تبریز در مجلس در این مراسم ضمن قدردانی از دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر میرزاده گفت: با توجه به اینکه تعداد دانشجویان کم شده و تامین هزینه‌ها از طریق شهریه دانشجو مقدور نیست، دانشگاه آزاد اسلامی با وجود امکانات و بستر خوبی که دارد باید به سمت یک دانشگاه کارآفرین برود و یک الگو برای کشور باشد. ما باید برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری برنامه‌ریزی درست داشته باشیم از طرفی ورود به کارهای اقتصادی بسیار سخت است اما دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در این زمینه موفق باشد.

او ادامه داد: عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز رضایت‌بخش است؛ خوشبختانه همه واحدهای این دانشگاه در شهرستان‌های کوچک استان آذربایجان شرقی به خوبی عمل می‌کنند و برخی از آنها تولیدات بسیار خوبی در حوزه صنعت و پژوهش دارند که باید این رسالت ادامه پیدا کند.

نماینده تبریز افزود: دست دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به دانشگاه‌های دولتی بازتر است پس می‌تواند برای دانشجویان فرهنگ‌سازی کند و نقش عمده‌ای در جامعه داشته باشد. این دانشگاه مثل همیشه با کمک مردم باید رسالت خود را ادامه دهد.

بی‌مقدار گفت: بنده شخصا طرفدار دانشگاه آزاد اسلامی هستم، زیرا هر چه علم در جامعه زیادتر شود جامعه ضرر نمی‌کند.

او به همکاری‌های دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: طرح‌های دانش‌بنیان از سمت نمایندگان حمایت می‌شود دانشگاه آزاداسلامی باید از استعدادهای استان استفاده کند به طور مثال صنعت نرم در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد که با توجه به امکانات دانشگاه آزاد اسلامی این دانشگاه باید به این موضوع نیز توجه کند.

دانشگاه آزاد اسلامی در پی حل مشکلات جامعه باشد

در ادامه این مراسم دکتر محمد وحدتی نماینده بستان‌آباد در مجلس و نائب رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی ضمن خیر مقدم به دکتر حمید میرزاده و هیات همراه گفت: در ابتدا باید از دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی قدردانی کنم. این دانشگاه در استان در توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقش زیادی داشته است.

او ادامه داد: ما تنها تفاوت‌مان با کشورهای دیگر هویت اسلامی است، نگرانی‌های ما این است که از این هویت کاسته و این هویت تهدید شود.

وحدتی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه سرآمد روشن‌فکری جامعه است. بنابراین این سرآمدی باید در همه دانشگاه‌ها حفظ شود و اگر آنها بتوانند به این وظیفه خود عمل کنند دیگر نگرانی وجود نخواهد داشت و روح شهدا نیز در آرامش خواهد بود.

نماینده بستان‌آباد گفت: این امر زمانی محقق می‌شود که همه با هم در تلاش باشیم در جامعه افتخار آفرینی کنیم. ما همگی باید آستین بالا بزنیم و مشکلاتی مانند طلاق، حاشیه‌نشینی، مشکلات اجتماعی و فرهنگی را حل کنیم.

وحدتی در پایان سخنان خود درباره مشکلات واحد بستان‌آباد پیشنهادهایی را به حاضرین ارائه کرد.

بر روی استعدادهای مطالعه شود

در ادامه این مراسم دکتر حمزه امینی نماینده هشترود و چاراویماق ضمن خوش‌آمد گویی به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و قدردانی از دکتر انگجی، به مراسم تجلیل از شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: ما باید کارهایی انجام دهیم که در آینده شرمنده خون شهدا نباشیم.

او افزود: فعالیت‌هایی مانند آمایش سرزمینی، شناخت پتانسیل‌ها و استعدادهای هر شهرستان و مطالعه آنها بنا به نیاز آن محل و همچنین راه‌‌اندازی رشته‌های مورد نیاز و کارآمد در این مکان‌ها از جمله‌ فعالیت‌هایی است که می‌توان انجام داد.

امینی گفت: امروز ایجاد رشته‌های کشاورزی در شهرستان‌ها نیاز است. ما باید تمرکز زدایی کنیم و به شهرستان‌های کوچک توجه نشان دهیم تا عدالت اجتماعی هم محقق شود.

دکتر انگجی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در این راستا کارهای خوبی انجام داده و باید توجه داشته باشیم که اگر دانشگاهی در یک شهرستان تعطیل ‌شود یعنی توسعه در آنجا تعطیل شده است.

هم‌اندیشی صنعت و دانشگاه نیاز امروز جامعه

دکتر معصومه آقاپور علی‌شاهی نماینده مردم شبستر نیز در این مراسم ضمن قدردانی از دکتر میرزاده گفت: امیدواریم بتوانیم با تعامل و هم‌اندیشی مسائل استان آذربایجان شرقی را حل کنیم این استان بستر مناسبی برای دانشگاه‌های کشور است هم مرزی این استان با آذربایجان و ترکیه از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه آزاد اسلامی است که باید از آن استفاده کرد.

او ضمن قدردانی از دکتر امین‌پور برای ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: هم‌اندیشی میان صنعت و دانشگاه در استان آذربایجان شرقی آغاز شده است و امیدواریم این موضوع به سرانجام برسد. از دانشگاه آزاد اسلامی تقاضا داریم شرایط و تسهیلات لازم برای همکاری صنعت و دانشگاه را فراهم کند.

آقاپور افزود: ما باید به سمت درآمدزایی در دانشگاه پیش برویم و در جهت شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تلاش کنیم که همان ارتباط صنعت و دانشگاه است.

او درخواست‌های مربوط به واحد شبستر و واحد صوفیان را با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در میان گذاشت.

200

کد خبر: 704264

وب گردی

وب گردی