نقش نماز در آسیب های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت

نشست نقش نماز در آسیب های اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد تویسرکان دفتر فرهنگ اسلامی نشستی با موضوع نقش نماز در آسیبهای اجتماعی در سالن آمفی تئاتر این واحد برگزار کرد.
در این مراسم که با حضور تعداد زیادی از مسئولین شهرستان برگزار گردید حجت الاسلام و المسلمین حاج تقی قرائتی که به عنوان سخنران در این جلسه حضور داشت در رابطه با اهمیت اقامه نماز جماعت گفت: اقامه نماز یکی از فرائض اصلی و باید گفت به عنوان ستون دین و اصلی ترین فریضه اسلامی است که اقامه آن به صورت جماعت فضیلتی بزرگ و موثر در جامعه است و می تواند به واقع عن الفحشا و المنکر باشد. وی با بیان اینکه نماز دارای ویژگیهای بسیاری اعم از شخصی و فردی و اجتماعی می باشد خاطر نشان کرد: با اقامه نماز فرادا در منزل یا جماعت در ادارات مشکل اجتماعی حل نمی شود. نماز باید بصورت جماعت در مسجد اقامه شود تا حلال مشکلات اجتماعی باشد.
حاج تقی قرائتی در ادامه یادآور شد فحشا و منکر آسیب فردی نیستند و اینها با نماز فرادا از بین نمی روند و نمازی می تواند تنهی عن الفحشا و المنکر شود که بصورت جماعت و در مسجد اقامه شود.
قبل از سخنان حجت الاسلام قرائتی، دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسنی حلم در سخنانی گفت: ‌بحث اقامه نماز، بحث خواندن نمار نیست، بلکه بحث اشاعه نماز جماعت است اگر می خواهیم جامعه ی مان سالم باشد و از نابهنجاریها اجتماعی در امان بماند یکی از موثرترین راه ها اشاع و گسترش نماز جماعت است. وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) از نماز و بخصوص نماز جماعت به عنوان کارخانه انسان ساز یاد می کردند گفت: با اقامه نماز و دیگر فرائض دینی است که می توان به دیگران به عنوان افراد جامعه اطمینان کرد و در چنین جامعه ای با خیال آسوده زندگی کرد.
501500

کد خبر: 704283

وب گردی

وب گردی