دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل بسیار خوبی در رنک های جهانی دارد/ تبریک  به میرزاده برای  نگاه عمیق استراتژیک و سند مهم در حوزه پزشکی

مشاور رئیس مجلس در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت : دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل بسیار خوبی در رنک های جهانی دارد، که می تواند نقطه خلا برای ایران باشد به دلیل ماهیت متفاوتی که این دانشگاه دارد.

علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی ایران در گفت و گواختصاصی با ایسکانیوز گفت : من همیشه گفته ام دانشگاه آزاد اسلامی مرور انقلاب است . بزرگترین عنصر آکادمیک پس از انقلاب مستقر ،دانشگاه آزاد اسلامی است و آنرا باید فرزند انقلاب نامید ،بنابراین همه ما باید در همه بخش ها برای سیانت جایگاه فاخر دانشگاه آزاد اسلامی تلاش کنیم .

او افزود : دانشگاه آزاد اسلامی از نظر تنوع رشته ای و موقعیت جغرافیایی ، پراکندگی واحدها و از نظر توجه به خلاهای آموزشی متعارف کشور و جذب قابل توجه مخاطبان جدید در حوزه فراگیری و آموزشی ، جز نهادهای عالی بسیار موفق بوده است ،اما نیاز به حمایت و توسعه و تعالی دارد و همانطور که قبلا نیز گفتم لازم است در حوزه دانشگاه آزاد ما شاهد اقدامات جدی تری از سوی کلیه نهادها باشیم.

او با تقدیر از اقدامات اخیر دانشگاه آزاد اسلامی گفت : خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در سال های اخیر پس از موج نگرانی ، کمبودهای کمی را در بسیاری از رشته ها پوشش داد و امروز در نقطه ای از تعالی قرار گرفته است ، که می تواند به بالندگی بیشتر، افزایش کیفیت ونگاه های نوین ،افزایش گروه های بین رشته ای یاگروه ترجمانی فکر کند.

زالی با تاکید بر اینکه در دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه وازارت بهداشت و وزارت علوم دربرخی از گروه های بین رشته ای امکان انتساب وجود ندارد گفت : دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل دارا بودن گروه های رشته ای پزشکی و غیر پزشکی ، می تواند محل مناسبی برای حضور گروه های مختلف در گروه های بین رشته ای ،که امروز حرف روز توسعه علمی جهانی است باشد.

عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات سلامت کشور افزود : فکر می کنم دانشگاه آزاد اسلامی اکنون بیش از گذشته می تواند در حوزه های تحصیلات تکمیلی، پژوهش و توسعه مراکز تحقیقاتی و آموزش های نوین اقداماتی انجام دهد .

رئیس سازمان نظام پزشکی ایران اذعان داشت : خوشبختانه امروز در حوزه پزشکی دانشگاه آزاد در چند ماه اخیر مصوبه ای برای جذب دستیارتخصصی پزشکی مصوب شد که آن را به فال نیک می گیریم ،چرا که که می تواند نقطه شروعی برای دانشگاه آزاد و تغییر جدیدی باشد ،که امیدواریم این فرآیند جذب دستیارتخصصی پزشکی بیش از پیش در رشته های متنوع تر صورت گیرد و ظرفیت بالینی دانشگاه آزاد اسلامی نیز از آن جا که در زیر ساخت به نقطه خوبی رسیده است این اقتضا را دارد .

زالی تاکید کرد : درخواست من همیشه این بوده که همه دستگاه های اجرایی به دانشگاه آزاد کمک کنند ،چراکه دانشگاه آزاد فرزند آکادمیک انقلاب اسلامی است و همه ما وظیفه داریم به تعالی آن کمک کنیم .

او ادامه داد :به دلیل حجم قابل توجه فراگیران و تنوع جغرافیایی پراکندگی و تنوع بر گستره ملی ، این امکان را می دهد که دانشگاه آزاد در رنک های جهانی می تواند از این ظرفیت استفاده کند .دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل بسیار خوبی در رنک های جهانی دارد ، که به دلیل ماهیت متفاوتی که این دانشگاه دارد می تواند نقطه خلا برای ایران باشد .امیدواریم جایگاه ممتاز ملی را برای ایران به ارمغان بیاورد که این مهمه مشارکت همگانی را می طلبد.

او در پایان با تشکر از زحمات دکتر میرزاده در دوران ریاست دانشگاه آزاد اسلامی افزود :دانشگاه آزاد در حوزه پزشکی در حال تجربه یک سند استراتژیک بسیار روشن عملیاتی است ،که اکنون در برخی مقاطع ، شاهد تحقق این سند در حوزه پزشکی هستیم ، که این اتفاق مهم را باید به دکتر میرزاده به دلیل داشتن نگاه عمیق استراتژیک تبریک گفت.

402/101

کد خبر: 704287

وب گردی

وب گردی