کلینتون، اف‌بی‌آی را مقصر شکست خود می‌داند

هیلاری کلینتون به حامیانش گفت، اف‌بی‌آی به کمپین انتخابات ریاست جمهوری او در روزهای پایانی ضربه وارد کرد و موجب شد آن شتابی که او در روند انتخابات ایجاد کرده بود، از میان برود.

به گزارش ایسکانیوز، هیلاری کلینتون با انتقاد از مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) طرح تحقیقات دوباره از پرونده ایملیش از سوی این نهاد اطلاعاتی را در شکستش برابر دونالد ترامپ موثر دانسته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسیا، هیلاری کلینتون که هواداران او هنوز از نتیجه انتخابات سه‌شنبه گذشته متعجب به نظر می‌رسند، گفته علنی کردن قضیه تحقیق دوباره از پرونده ایمیل او از سوی جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی آن هم تنها چند روز مانده به انتخابات، "به حال و هوای شاداب کارزار او که از برتری‌اش خبر می‌داد"، صدمه زده است.

آن طور که به رسانه‌ها درز کرده، این گفته‌ها را کلینتون در تماس تلفنی با حامیان مالی حزب دموکرات مطرح کرده است. به گزارش سی‌ان‌ان، یکی از اعضای کمیته مالی هیلاری کلینتون نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که کلینتون اندکی از تقصیر شکست در انتخابات را به گردن جیمز کومی می‌اندازد.

او گفت که نامه اول کومی به کنگره آمریکا در 28 اکتبر آن شتاب و اشتیاقی که او پس از سه مناظره ایجاد کرده بود، از بین برد. به گفته کلینتون نامه دوم جیمز کومی هم که 9 روز پیش از انتخابات به کنگره ارسال شد، موجب شد تا اندکی از هواداران از کلینتون فاصله بگیرند.

300/302

کد خبر: 704309

وب گردی

وب گردی