سنددار شدن ۸ میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان رضوی

مدیرکل ثبت اسناد خراسان رضوی گفت:تاکنون از مجموع 9 میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان رضوی نزدیک به 8 میلیون هکتار سنددار و نزدیک به 6 میلیون هکتار در نقشه حدنگاری استان خراسان رضوی جانمایی شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان غلامرضا رحمتی زاده مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به جانمایی اراضی وقفی، ملی و منابع طبیعی در نقشه حدنگار این استان گفت: با اتخاذ سیاست‌ها و تدوین برنامه‌های کارآمد با محوریت فناوری اطلاعات نسبت به اصلاح فرآیندها و به‌کارگیری فناوری‌های نوین از قبیل مکانیزه کردن امور از طریق سامانه‌های الکترونیکی، ساماندهی بانک‌های اطلاعاتی و فراهم کردن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری اقدامات مناسب انجام شده است.

او گفت: با استقرار خدمات ثبت نوین در ادارات ثبت اسناد استان خراسان رضوی دست زمین خواران دولتی کوتاه و اقدام آنها در تعرض به اراضی دولتی به صورت برخط و لحظه ای رصد می‌شود.

این مقام مسئول از افزایش چشمگیر تثبیت و صدور اسناد مالکیت به نام اوقاف و امور خیریه خبر داد وگفت: در سال 94 در مجموع 1هزارو 846 اسناد مالکیت وقفی در استان خراسان رضوی صادر شده است که در مقایسه با 870 سند صادره در مدت مشابه سال گذشته .بیش از 100 درصد رشد داشته است.

رحمتی زاده تصریح کرد: در اجرای وظایف ذاتی خود تا پایان مهر ماه امسال، تعداد 647 سند مالکیت برای اراضی و املاک وقفی در سطح استان خراسان رضوی صـادر شده که نسبت به 131 سند صادره در مدت مشابه سال 1394 ، بیش از 393 درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول گفت: در هشت سال منتهی به مهر ماه 1395 تعداد 7هزار و 213 سند برای املاک و اراضی وقفی در این استان صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی به اجرایی‌شدن قانون حد نگار در استان خراسان رضوی اشاره و گفت: جانمایی اراضی و املاک در نقشه حدنگاری این استان به سرعت در حال انجام است و در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی استان تاکنون از مجموع 9 میلیون هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان رضوی نزدیک به 8 میلیون هکتار سند دار و نزدیک به 6 میلیون هکتار در نقشه حدنگاری استان خراسان رضوی جانمایی شده است.

رحمتی‌زاده خاطرنشان کرد: از سال 88 تاکنون 28 هزار و 367 سند برای املاک و اراضی دولتی و 4 هزار و 218 سند مالکیت برای املاک و اراضی منابع طبیعی در سطح استان خراسان رضوی صادر شده است.

700700

کد خبر: 704343

وب گردی

وب گردی