روسیه خوشحال، چین امیدوار و رهبران اروپا به خود می لرزند

همکاری با ترامپ چون رانندگی در یک جاده پر فراز و نشیب است.

به گزارش ایسکانیوز پس از شوک حاصل از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، روزنامه ها و خبرگزاری های مختلف به تحلیل این انتخاب پرداختند که چکیده ای از آن ها در ادامه آورده می شود.

روزنامه ساندی تایمز نوشت: اینکه دونالد ترامپ برای رفتن به کاخ سفید انتخاب شد می تواند طلیعه ای باشد برای ایجاد یک جهان تازه.

روزنامه تلگراف روز یکشنبه می گوید: اروپا با یک بحران دیپلماتیک مواجه خواهد شد و این نگرانی وجود دارد که ترامپ با ایجاد یک اتحاد با ولادیمیر پوتین، باعث تقویت رژیم سوریه شود. مقامات انگلیسی باید دو ماه آینده را صرف فهماندن این نکته به ترامپ کنند که چرا باید قدرت را از بشار اسد گرفت.

روزنامه پست نوشت مایک بورله هیستری تاریخی را عامل اصلی انتخاب ترامپ می داند و از پیامد های این انتخاب اشتباه سخن می گوید.

تنها با وعده دخالت نظامی در مواقعی که شرایط خطرناک است، می توان روی ترامپ حساب کرد.

انتخاب دونالد ترامپ بریتانیا را نسبت به افزایش ظرفیت معاملات اقتصادی امیدوار کرد.

ممکن است بخاطر مسائل مالی، پلیس دیگر دنبال افرادی که گم می شوند نرود. ( از نظر بسیاری از سیاستمداران لیبرال، هزینه پلیس و تشکیل دادگاه باید توسط فرد شاکی پرداخت شود)

سالانه حدود 620 میلیون دلار تنها برای یافتن افراد گم شده هزینه می شود.

ادام بولتون می گوید اتحاد بریتانیا با دونالد ترامپ همچون رانندگی در یک جاده پر فراز و نشیب خواهد بود.

خانم ترزا می باید مراقب این باشد که چه آرزوهایی درباره ترامپ در سر دارد. 11 سپتامبر حادثه ای بود که نشان داد چه کار هایی از عراق و عربستان بر می آید.

سی‌ان‌ان: یکی از اعضای کمیته مالی هیلاری کلینتون دستکم یکی از دلایل شکست کاندیدای حزب دموکرات را رفتار اشتباه جیمز کومی می داند. بخشی از دموکرات ها به شدت او را بخاطر استفاده از ایمیل شخصی، ملامت می کنند.

پولتیکو: امپراتوری برنی سندرز آماده بازگشت می شود. او با اینکه تونسته بود در رای گیری درون حزبی کلینتون را شکست دهد، اما نتوانست موفق به کسب رای رهبران حزب شود.

303/300

کد خبر: 704366

وب گردی

وب گردی