شاه کلید رسیدن به اقتصاد مقاومتی استفاده از صنایع دانش بنیان است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان بستر کلیدی تحقق اقتصاد مقاومتی است گفت: لازمه داشتن یک اقتصاد موفق تقویت بخش دانش بنیان کشور است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسکانیوز با تاکید بر اینکه از اصلی ترین ضروریت های اقتصاد مقاومتی مبحث تجاری سازی صنایع دانش بنیان و تقویت این حوزه است گفت:اقتصاد موفق، اقتصاد دانش بنیان است و اقتصاد مقاومتی زمانی به مرحله تحقق و اجرا می‌رسد که با حوزه علم و دانش پیوند بخورد، ضمن آنکه سهم پژوهش باید در تولید ناخالص داخلی باید افزایش یابد.

وی تاکید کرد: یکی از بهترین و مؤثرترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، بهره‌وری از شرکت‌های دانش بنیان است که می‌توانند اقتصاد مقاومتی را پایدارتر کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان مجلس شورای اسلامی در ادامه حمایت از توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های راهبردی و مورد نیاز کشور را امری مهم و ضروری دانست و خاطر نشان کرد: ما باید در چهارچوب نقشه جامع علمی کشور، بسترهای ایجاد زیست‌بوم نوآوری در بخش‌های علمی کشور را تقویت و ارتباط میان موسسات آموزش‌ عالی، پژوهشی و فناوری را با بخش‌های صنعتی، اقتصادی و اجتماعی پیوند دهیم.

سلیمی در پایان تولید علم، تبدیل علم به فناوری و تجاری‌سازی را سه حلقه متصل کننده زنجیره صادرات علمی دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون از لحاظ علمی به رتبه‌ای رسیده است که بتواند صادرات علمی خود را جایگزین صادرات مواد خام کند و با تکیه بر شرکت‌های دانش‌بنیان به سمت‌وسوی پیشرفت حرکت کند.
204/200

کد خبر: 704434

وب گردی

وب گردی