مذاکره کشورهای اروپایی برای حضور در پروژه های ایران/تکمیل پروژه ها ساختمانی از مهمترین برنامه های غدیر است

مدیرعامل شرکت سرمایه گذارى غدیر گفت: برخی از کشورهای اروپایی مانند آلمان، ایتالیا، یونان، اسپانیا و چک برای حضور در پروژه های ایران وارد مذاکره شده اند.

غلامرضا سلیمانى، مدیرعامل گروه سرمایه گذارى غدیر در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: شرکت مذکور تصمیم به افزایش سرمایه دارد که این امر فردا در بازار سرمایه رخ خواهد داد و میزان سرمایه از 46 هزار میلیارد ریال به 75 هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

وى در ادامه بیان کرد: افزایش سرمایه از محل اندوخته سهامداران است و حدود 1600 میلیارد تومان آن از محل اندوخته سرمایه اى است که در قالب سهام به سهامدارن فعلى تعلق می گیرد.

سلیمانى گفت: تلاش ما بر این است تا از طریق افزایش سرمایه ؛ از سهامداران مطالبات نقدى نداشته باشیم بنابراین حدود یک سوم را سهامدارن و مابقى آن از محل انزوخته سرمایه تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذارى غدیر گفت: با افزایش سرمایه ای که فردا انجام خواهد شد از نظر میزان سرمایه جزو شرکت های بزرگ بازار بورس تهران محسوب خواهیم شد.

وی با بیان اینکه مبلغ 7هزار 200 میلیارد تومان برای شرکت های ایرانی سرمایه مناسب و قابل قبولی است، گفت: مذاکراتی که در بازار های جهانی برای قراردادهای بزرگ نفتی و پتروشیمی انجام می شود طبیعی است که بحث سرمایه بسیار مهم و مدنظر است و شرکت های بزرگی که تمایل به کار دارند سرمایه شرکت برایشان بسیار مهم تلقی می شود ومی توان گفت که سرمایه ثبت شده فرصتی برای مذاکره قوی با شرکت های خارجی است.

سلیمانی با اشاره به حضور سرمایه گذاران خارجی در پروژه های مختلف نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه ها، مواد معدنی و نیروگاه ها گفت: ارزش کل قراردادهای خارجی که اکنون نهایی شده، یک و نیم میلیارد یورو است و برخی دیگر از قراردادها با توجه به اینکه در حال مذاکره است شرکت بین المللی کار خود را در ایران آغازکرده است.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری غدیر افزود: در حال حاضر یک میلیارد یورو قرارداد خارجی در حال مذاکره داریم که امیدوار به جذب سرمایه ۲.۵ میلیارد یورو برای پروژه های مختلف هستیم.

به گفته سلیمانی، برخی از کشورهای اروپایی مانند آلمان، ایتالیا، یونان، اسپانیا و چک برای حضور در پروژه های ایران وارد مذاکره شده اند.

وی تصریح کرد: در این میان، پروژه آلومینیوم جنوب به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار هم اکنون فعال و LC آن گشایش شده است که امیدواریم در زمان بندی ۲۷ ماهه بتوانیم به نتیجه برسیم.

سلیمانی درباره حضور گروه سرمایه گذاری غدیر در بورس لندن نیز گفت: تاکنون جلساتی که در راستای حضور در بورس لندن انجام شده مثبت بوده و تقاضای حضور در 2 بازار ایم و اصلی برای پذیرش شرکت ها در بورس این کشور وجود دارد.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری غدیر به برگزاری جلسات متعدد با ۵ کارگزار بورس لندن اشاره کرد و گفت: اما عنوان شد که مجموعه غدیر برای حضور در بورس ایم ظرفیت اعمالی بیش از حد معمول دارد و باید در بورس اصلی پذیرش شود. بر همین اساس، قرار بر این است که صورت های مالی بر اساس IFRS تهیه شود که در حال انجام این کار هستیم.

سلیمانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز درباره تصمیمات اتخاذ شده جهت فروش هلدینگ ساختمان و برنامه های پیش رو برای هلدینگ موردنظر گفت: با توجه به حضور ما در بخش های مختلف اقتصادی کشور، طبیعی است که ارزش چند رشته ای بودن شرکت ها مدنظر باشد زمانی که بخشی از سهام در یک دوره ای از زمان با بازدهی بالا همراه بود در یک دوره بیشتر عرضه شود و در زمانی که بازدهی آن با کاهش همراه می شود سرمایه گذاری کمتری برای آن انجام شود.

وی با اشاره به رکود موجود در بخش ساختمان گفت: در حال حاضر به دلیل رکود موجود و بالا بودن پروژه های در حال ساخت، قصد سرمایه گذاری در این بخش را نداریم بنابراین در تلاش جهت اتمام پروژه های مورد نظر هستیم.

101/401

کد خبر: 704458

وب گردی

وب گردی