دستگیری سارقان روغن های صنعتی

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به شگرد دو سارق سابقه دار در مسموم کردن رانندگان کامیون و سرقت محموله روغن های صنعتی، از دستگیری این دو متهم خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز،پلیس آگاهی تهران بزرگ، چهارم مرداد سال جاری راننده یک دستگاه تریلر با مراجعه به کلانتری 175 باقرشهر اعلام کرد که در 23 تیرماه از پالایشگاه نفت در جاده باقرشهر اقدام به بارگیری محموله روغن صنعتی به مقصد خرم آباد کردم اما در میانه راه و پس از بیهوش شدن توسط شخصی که فکر می کردم همکار (راننده کامیون ) است، خودرو یدک کش و محموله روغن صنعتی آن سرقت شد.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف محموله و به دستور رئیس شعبه 103 دادگاه عمومی و انقلاب کهریزک، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
راننده تریلر پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: آن روز پس از بارگیری و خروج از انبار پالایشگاه قصد بستن چادر خودرو را داشتم که در این زمان، فردی ناشناس نزدیک و مدعی شد برادرش در شهرستان تصادف کرده و به این بهانه خواست تا قسمتی از مسیر با من همراه شود.
او با بیان اینکه این شخص با ارائه مدارک شناسایی و ارائه گواهینامه مدعی شد که راننده خودرو سنگین و به نوعی همکارم است، افزود: با صحبت وی قانع شدم و پس از بستن چادر ماشین شروع به حرکت کردیم، پس از رسیدن به منطقه کهریزک به قصد تهیه آب یخ از ماشین پیاده شده و به یک مغازه در حاشیه جاده مراجعه کردم که این شخص نیز همراه من از تریلر پیاده و پس از دقایقی با چند عدد نوشیدنی رانی به کامیون بازگشت؛ پس از رسیدن به قم و زمانیکه قصد بررسی لاستیک ها را داشتم، اوپیشنهاد کرد تا کمی او پشت فرمان بنشیند تا من هم قدری استراحت کنم.
شاکی افزود: در زمان استراحت کمی از آب میوه ای که او خریده بود نوشیدم و پس از آن دیگر متوجه هیچ چیزی نشده و زمانی که چشم باز کردم مشخص شد که چند روز است تحت مراقبت پزشکی در بیمارستان بوئین زهرا هستم.
براساس این گزارش صحت اظهارات راننده تریلر با بررسی تصاویربدست آمده از دوربین های مداربسته پالایشگاه نفت محرز شد و پس از انجام اقدامات چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار، «مجتبی . ن» (متولد 1355) شناسایی و مشخص شد که وی در فروردین سال جاری با گرفتن مرخصی از زندان خارج و سپس متواری شده است.
بررسی سوابق «مجتبی» حکایت از آن داشت که وی تاکنون 9 بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از جمله قاچاق، مشارکت در قتل عمـد و آدم ربایی دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار در سال 1391 به اتهام مشارکت در قتل عمـد، دستگیر و در ازای پرداخت دیه موفق به جلب رضایت از خانواده مقتول شده بود.
برابر اطلاعات بدست آمده از پرونده قتل عمـد این متهم، مجتبی در یک فقره قاچاق محموله سیگار همراه تعداد دیگری از همدستانش اقدام به ارتکاب جنایت و قتل راننده یک کامیون در شهرستان هشترود کرده و جسد راننده کامیون را سوزانده بودند.

دستگیری دو متهم پرونده
براساس این گزارش با شناسایی دقیق تصویر مجتبی توسط راننده تریلر و با اخذ نیابت قضائی، ماموران به مخفیگاه وی در شمال غرب کشور اعزام و متهم در هفتم آبان ماه دستگیر شد.
مجتبی پس از دستگیری صراحتا به سرقت محموله روغن های صنعتی از تهران و همچنین چندین فقره سرقت مشابه در شهرستان های سمنان، سبزوار و شاهرود اعتراف و عنوان داشت که تمامی سرقت های خود را بهمراه یکی از دوستانش بنام «فریدون . ح» ( 34 ساله ) که در زندان با یکدیگر آشنا شده بودند ، انجام داده است.
مجتبی در خصوص نحوه مشارکت فریدون در ارتکاب سرقت های محموله روغن های صنعتی گفت: پس از آنکه موفق می شدم تا به بهانه همکار بودن اعتماد رانندگان خودروهای یدک کش را بدست آورده و همراه آنها شوم، فریدون نیز با یک دستگاه خودرو سواری ما را تعقیب می کرد تا سرانجام راننده در مکانی توقف کند و در آنجا بود که وی نوشیدنی های مسموم را به من تحویل می داد و من نیز رانندگان را مسموم می کردم.
براساس این گزارش با اعترافات صریح مجتبی در خصوص مشارکت فریدون در ارتکاب تمامی سرقت ها، مخفیگاهش در تهران شناسایی، وی دستگیر و در نهایت تمامی اعترافات مجتبی را تأیید کرد.
سرهنگ کارآگاه حسین زارع رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با بیان اینکه متهمان پس از سرقت محموله های روغن های صنعتی خودروهای یدک کش را در بیابان های بوئین زهرا رها کرده و متواری می شدند، گفت: در این راستا چندین دستگاه تریلر مسروقه رها شده در شهرستان بوئین زهرا شناسایی و در ادامه نیز سایر رانندگان این خودروهای سنگین که دقیقا به همین شیوه و شگرد و توسط متهمان مورد سرقت محموله قرار گرفته بودند، شناسایی و برای پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کردند.
اوافزود: در ادامه رسیدگی به پرونده و برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر آنها از سوی مقام قضایی صادر شد و براین اساس از کلیه شکات و مالباختگان بویژه رانندگان خودروهای سنگین که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت کامیون و یا سرقت محموله بویژه محموله روغن های صنعتی قرار گرفته و موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری – خیابان آستانه مراجعه کنند.
منبع : ایرنا

700/705

کد خبر: 704466

وب گردی

وب گردی