غربالگری دیابت در محلات سیزده گانه منطقه 13

همزمان با فرارسیدن هفته ملی دیابت از 22 آبان ماه تا 28 آبان ماه ، اداره سلامت شهرداری منطقه 13 اقدام به  غربالگری دیابت در سرای محلات ، مدارس و مساجد کرده است.

به گزارش ایسکانیوز یاسر گریوانی ، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری با بیان اینکه برنامه های هفته ملی دیابت با شعار "چشم ها به دیابت " از از 22 تا 28 آبان ماه در سطح محدوده اجرایی شده است گفت : غربالگری دیابت شامل تست قندخون و ویزیت رایگان پزشکی در سطح محلات ، مدارس و مساجد انجام می شود.

او با اشاره به برگزاری کلاس ها و کارگاه های اموزشی در سطح محلات افزود: شهروندان با شرکت در این کارگاه ها و کلاس ها با موضوعاتی همچون دیابت در کودکان و دانش آموزان، دیابت و بیماری های مرتبط با آن، تغذیه سالم و کنترل دیابت، خود مراقبتی و پیشگیری از دیابت، تأثیر دیابت در بیماری های زنان، نقش رسانه در کنترل دیابت، آرامش روان و کاهش قند خون و.....آشنا می شوند.

به گفته وی همایش های " زندگی شیرین بدون دیابت" و " چشم ها به سوی دیابت " با همکاری مرکز بهداشت و درمانگاه شرق روز های 23 و 24 آبان ماه در مجتمع های کوثر و روح الله برگزار می شود.

معاون شهردار منطقه 13 تقدیر از دبیران محلی ، منطقه ای و تقدیر از اعضای فعال کانون ،ارائه مشاوره های فردی و گروهی ( طب سنتی، تغذیه و....)، حضور در"حلقه بزرگ انسانی" ا فراد دارای دیابت ، برگزاری مسابقات ورزشی و پیاده روی نمادین ، شرکت در تور پیاده گردی تفریحی «سیری در تاریخ طهران قدیم» از جمله برنامه های اداره سلامت در هفته ملی دیابت بر شمرد.

او گفت : توزیع اقلام آموزشی در محلات،حضور در مدارس و آموزش دانش آموزان و اولیاء آنها به روش T.O.T به عنوان سفیران دیابت ،ارسال پیامک با مضمون شعارهای دیابت، بیماری های غیر واگیر و نظام سلامت از دیگر برنامه ها اعلام کرد.

700700

کد خبر: 704468

وب گردی

وب گردی