هلال احمر در رفع موانع پیش روی معلولان مسئول است

رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران معتقد است جمعیت های ملی هلال احمر و صلیب سرخ در رسیدگی و رفع موانع افراد معلول مسئولیت دارند.

به گزارش ایسکانیوز، ‌فلورانس ژیلت در نشست مشورتی نقش معلولیت در برنامه‌های هلال‌احمر با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ، با تاکید بر اینکه با وجود کنوانسیون‌های بین‌المللی، افراد معلول با موانع متعددی در زمینه مشارکت در جوامع خود مواجه اند، گفت: افراد معلول باید به خدمات کمیته بین المللی صلیب سرخ دسترسی بیشتری داشته باشند.
ژیلت با اعلام این که هلال احمر ایران تجربه زیادی در حوزه توانبخشی دارد،‌ گفت: جمعیت های ملی هلال احمر و صلیب سرخ همکاری مطلوبی را می توانند با کمیته بین المللی صلیب سرخ در جهت کمک به معلولان داشته باشند.
به گفته رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران، گفت: این کمیته همکاری خود را در حوزه توانبخشی از مرز کشورها بیرون برده و توسعه خواهد داد.
کلود تاردیف، مدیر پروژه ارائه خدمات توانبخشی بشردوستانه کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت داشتن نگاه اجتماعی به معلولیت در جوامع، افزود: براین اساس باید همه تلاش خود را به کار بندیم تا افراد معلول بتوانند تعامل خود را با محیط زندگی افزایش دهند.
اوراه کار تبدیل شدن کمیته بین المللی صلیب سرخ به سازمانی شمول گرا را رفع تمام موانعی که معلولان برای دستیابی به حقوق خود با آن ها مواجه هستند، دانست.
تاردیف افزود: در موضوع شمول معلولیت از همه جمعیت های ملی درخواست شده است که تا سال 2017 گزارشی از فعالیت های خود در زمینه بهبود شرایط معلولان در جامعه ارائه دهند تا به مرور همه جوامع به جامعه رعایت کننده حقوق معلولان تبدیل شوند.
او در ادامه یکی از راهکارهای رسیدن به این هدف را بهره گیری از مشاوره با معلولان اعلام کرد و گفت: برای شمول گرا شدن سازمان ها باید از مشاوره افراد معلول بهره برد.

منبع : ایرنا

700/705

کد خبر: 704479

وب گردی

وب گردی