دستگاههای اجرایی استان سمنان مجهز به برق اضطراری می شوند

استاندار سمنان در هشتمین جلسه شورای اداری استان سمنان بر ضرورت پایداری انرژی برای ادامه روند کارهای اجرایی و خدمات رسانی به مردم توسط دستگاههای اجرایی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز از شاهرود محمد رضا خباز در هشتمین جلسه شورای اداری استان سمنان که با حضور نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه سمنان ، نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع و معاون امور عمرانی استانداری، مدیران، فرمانداران در سالن یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد در خصوص ضرورت پایداری انرژی برای ادامه روند کارهای اجرایی و خدمات رسانی به مردم توسط دستگاههای اجرایی افزود: حوادث و خطرات و تهدیدات هیچ وقت هیچ دستگاهی را خبردار نمی کند. برای پیشگیری از حوادث و اتفاقات باید تمام دستگاهها و فرمانداریها و شهرداریها خودشان را مجهز به مولد برق کنند تا در زمان خطر بتوانند روند خدمات رسانی خودشان را ادامه دهند.

وی طی سخنانی از کلیه دستگاههای اجرایی، فرمانداریها و شهرداریهای استان خواست در راستای الزامات و ملاحظات پدافند غیر عامل نسبت به ایجاد مولد برق اضطراری اقدام لامز را مبذول دارند.دکتر خباز اضافه کرد با توجه به اینکه تاکنون ۸۰ دستگاه اجرایی در سطح استان به برق اضطراری مجهز هستند و از بقیه دستگاهها خواست با اولویت و ضرورت مهم ان نسبت به این امر و پیش بینی اعتبارات لازم در سال جاری و برای اعتبارات سال ۹۶ در خصوص تامین و تجهیز مولد برق اضطراری اقدام لازم را انجام دهند و گزارش آنرا به اداره کل پدافند غیرعامل استانداری اعلام کنند.
استاندار سمنان همچنین در خصوص بحث آسانسورهای موجود در دستگاههای اجرایی گفت: یکی از مباحث بروز خطر بحث آسانسورها است که باید تمهیدات و الزامات پدافندی در آن رعایت شود و استاندارد لازم را داشته باشد تا اتفاق یا حادثه ای برای استفاده کنندگان آسانسورها ایجاد نشود خصوصا بحث تأمین برق اضطراری برای بکارگیری آسانسورها در زمان قطع برق مهم است. وی همچنین به رزمایش قطع برق در هفته پدافند غیرعامل اشاره کرده و افزود دستگاهائیکه مجهز به مولد برق بودند در کمترین زمان برق مورد نیاز خودشان را تأمین کردند ویکی ازاین دستگاهها استانداری سمنان است که در مانور، پس از ۵ثانیه خودکار به برق اضطراری وصل شد و این کار بسیار ارزشمند است.
وی همچنین دراین جلسه با اشاره به اجرا وبرگزاری مناسب هفته پدافندغیرعامل درسال جاری از تلاشها و اقدامات مناسب کلیه دستگاههای اجرایی،فرمانداری ها و شهرداری ها در طول هفته پدافندغیرعامل تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر: 704487

وب گردی

وب گردی