حضور دکتر متقی طلب در برنامه تلویزیونی با موضوع نقش شرکت های دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی

دکتر متقی طلب رییس پارک علم و فناوری گیلان و دکتر عباسی نماینده محترم مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در شامگاه ۲۱ آبان ۹۵ در برنامه تلویزیونی در مسیر توسعه شبکه استانی باران حضور یافتند و موضوعاتی را پیرامون قوانین، دستورالعمل ها و نحوه فعالیت شرکتهای دانش بنیان مطرح نمودند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر متقی طلب رییس پارک علم و فناوری گیلان و دکتر عباسی نماینده محترم مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در شامگاه ۲۱ آبان ۹۵ در برنامه تلویزیونی در مسیر توسعه شبکه استانی باران حضور یافتند و موضوعاتی را پیرامون قوانین، دستورالعمل ها و نحوه فعالیت شرکتهای دانش بنیان مطرح نمودند.

در ابتدای این نشست دکتر متقی طلب با اشاره به ۱۰ نوامبر روز جهانی علم در خدمت توسعه و صلح، تحت همین عنوان روز۲۰ آبان مصادف با همین روز را در ایران گرامی نگاه داشت و از دست اندرکاران و مسئولین مربوط به این حوزه خواستند تا توجه بیشتری نسبت به توسعه علمی استان داشته باشند.

سپس دکتر عباسی نماینده محترم مردم رودسر ضمن توجه به ظرفیت ها و توانایی های پارک علم و فناوری گیلان و جایگاهی که این سازمان در منطقه دارد، رشد علم و فناوری در استان را جهت حمایت از جوانان پویای گیلانی و شرکت های دانش بنیان، لزوم حمایت و توسعه کالبدی پارک علم و فناوری گیلان را خواستار شدند.

در ادامه دکتر متقی طلب با اشاره به قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و نوآوری و تجاری سازی در سال ۱۳۷۹ توضیحاتی را درباره این قانون و شرایط اینگونه شرکت ها مطرح کرد و بر لزوم حمایت درست در جهت رشد اقتصادی این شرکت ها تاکید نمود.

وی ضمن اشاره به این نکته که حدود یک سوم از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری گیلان با موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت دارند آمار از نوع فعالیت شرکت های تحت پوشش در پارک را ارائه دادند. و نیازهای پارک را عمدتاً کمبود فضا اعلام کردند که ۲۰ هکتار زمین جهت تجهیز و کمک به رشد و تولید این شرکتها بطور حداقل مورد نیاز است.

در پایان میهمانان برنامه هریک به سوالات و پیامک هی بینندگان در خصوص ابعاد مختلف شرکت های دانش بنیان پاسخ داد.

201

منبع: پارک علم و فناوری گیلان

کد خبر: 704491

وب گردی

وب گردی