نشست دبیران امور اداری، پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مناطق 10 گانه کشور برگزار شد

نشست هم‌اندیشی دبیران امور اداری، پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مناطق 10 گانه کشور، با محوریت راه‌اندازی سامانه اطلاعات قراردادها و توانمندسازی منابع انسانی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست دکتر امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم بر لزوم برگزاری نشست‌ها در راستای برقراری دولت الکترونیک و اجرای مدیریت سبز به صورت ویدئو کنفرانس تأکید کرد.
وی درخصوص سامانه پایگاه اطلاعات قراردادها و تأکید دولت مبنی بر لزوم راه اندازی آن و رعایت اصول ثبت قراردادها اظهار داشت: این سامانه با هدف شفاف‌سازی قراردادها، ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد، آشنایی با نوع و متن قراردادها، الگوبرداری و برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی عملیاتی طراحی شده است.
در ادامه دکتر محمدباقر شیخی مدیر کل امور اداری، توانمندسازی منابع انسانی را موضوعی بااهمیت در نظام آموزش عالی کشور دانست و گفت: مقوله توانمندسازی نیروی انسانی در حوزه ستادی را به صورت ویژه مورد مطالعه قرار داده‌ایم و به این نتیجه دست یافتیم که توانمندسازی منابع انسانی نباید محدود به آموزش، دریافت مدارک تحصیلی و آموزشی دانست بلکه باید به صورت پدیده‌ای دیده شود که دارای ابعاد مختلفی است.
وی با بیان اینکه باید از ارتباط بین نظام ارزشیابی عملکرد و بهره‌وری کارکنان در جهت توانمندسازی نیروی انسانی استفاده بهینه کرد افزود: در بحث توانمندسازی، قوانین و مقررات، تعریف شغل و شاغل، شرح وظایف منابع انسانی، ارتباط بین مدیران، کارشناسان و نیروهای دیگر، تعامل و مشارکت دادن همکاران در تصمیم‌گیری و ارزشیابی عملکرد باید مدنظر قرار گیرد و گنجانده شود.
گفتنی است در پایان این نشست، دبیران امور اداری، پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مناطق 10 گانه کشور، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده خود ارائه کردند.

201

کد خبر: 704495

وب گردی

وب گردی