وزیر صنعت ، معدن و تجارت:دانشگاه آزاد اسلامی خارجی‌ها را شگفت‌زده کرده است

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از اقدام های بسیار مفید در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود. دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری دنیا، خارجی ها را شگفت زده کرده است.

به گزارش ایسکانیوز ، وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از غرفه نشریه های دانشجویی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور، اظهار کرد: هم من و هم خیلی های دیگر معتقدیم که یکی از اقدام های بسیار مفید در سال های پس از انقلاب اسلامی ، تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بود ؛ یک دانشگاه مردمی با نزدیک به یک میلیون و 700 هزار دانشجو و پنج و نیم میلیون فارغ التحصیل.

نعمت زاده افزود: دولت همیشه محدودیت بودجه داشته اما دانشگاه آزاد اسلامی توانسته بدون استفاده از بودجه دولت و حتی در طول جنگ تحمیلی، بعد از جنگ و در شرایط تحریم به فعالیت خود ادامه دهد. دانشگاه آزاد اسلامی یک فعالیت علمی مردمی و الگوی بسیار مناسب در سیستم آموزش کشور است.
او ادامه داد: ما گاهی که به خارجی ها می گوییم در دانشگاه آزاد اسلامی یک میلیون و هفتصد هزار دانشجو تحصیل می کنند آنان با شگفتی می گویند این غیر ممکن است. البته شاید بعضی نارسایی ها هم در این دانشگاه وجود داشته که مسوولان مربوط درصدد رفع آنها هستند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بعضی ها ایراد می گیرند که کیفیت کار پایین است. ما اعتقاد داریم که برای شروع یک کار، ابتدا باید روی کمیت کار کرد بعد روی کیفیت. نمی شود که کار را کیفی شروع کنیم ؛ اصلا کار شروع نمی شود.

وزیر صنعت: دولت همیشه محدودیت بودجه داشته اما دانشگاه آزاد اسلامی توانسته بدون استفاده از بودجه دولت و حتی در طول جنگ تحمیلی، بعد از جنگ و در شرایط تحریم به فعالیت خود ادامه دهد.

نعمت زاده اضافه کرد: مثلا دانشگاه ها را بی دلیل به نام انقلاب فرهنگی تعطیل کردیم که بچه ها آواره شدند و هیچ چیز هم حاصل نشد. آخر سر فهمیدیم که باید برگردیم و دوباره دانشگاه ها را راه بندازیم.
او تصریح کرد: برخی آمدند گفتند دوره چهار ساله دانشگاه را به پنج سال افزایش دهیم و واحدها را بیشتر کنیم اما بعد دوباره برگشتیم. در صنعت هم همینطور است. ما اعتقاد داریم اگر تولید خودرو را افزایش ندهیم نمی توانیم کیفیت را بالا ببریم. البته می شود که یک خودرو دستی کوچک را خیلی شیک تولید کرد اما این دیگر صنعت نیست.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توصیه می کنم دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر روی کاربردی کردن درسها تلاش کند تا دانشجویانی که پس از فارغ التحصیلی وارد جامعه می شوند کارایی لازم را داشته باشند.
نعمت زاده اذعان داشت: ما آماده هستیم برنامه های جدی کارورزی برای فارغ التحصیلان دانشگاه ارایه دهیم. در این برنامه ، فارغ التحصیلان می توانند 9 ماه در صنایع کار کنند و درآمد مختصری هم داشته باشند. همچنین این افراد می توانند در همان صنایع ، کارشان را ادامه دهند یا در جای دیگری مشغول شوند.
او افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت ، اجرای طرح کارورزی و کارآموزی (فاجد) را با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نهایی کرده است که امیدواریم ظرف یک ماه آینده امضا شود و در قالب این طرح ، افراد تحصیلکرده در صنایع مشغول شوند. من فکر می کنم این اقدام بسیار مفید و موثر خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان بازدید از غرفه معاونت دانشجویی و فرهنگی، یک گلدان کوچک به نشانه علاقه مندی به دانشگاه آزاد اسلامی اهدا کرد.

402/101

کد خبر: 704535

وب گردی

وب گردی