معاون فرهنگی واحد ایلام: با حمایت  دکتر طه هاشمی توانستیم به ستاد اربعین شکلی ساختارگرایانه بدهیم

معاون فرهنگی واحد ایلام گفت: ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی در ایلام ، 3 سال گذشته به شکل خود جوش توسط دانشجویان  راه اندازی شد تا از زائران حسینی استقبال کند . امسال نیز با حمایت دکتر طه هاشمی معاونت فرهنگی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین همکاری دانشگاه  این ستاد شکلی ساختارمند به خود گرفت و امیدواریم که بتوانیم در این روزها با مشارکت بیشتر و بهتر مسئولان دانشگاه در خدمت زائران باشیم.

نصرت الله حیدری، نصرت الله حیدری، معاون فرهنگی واحد ایلام، در خصوص اقدامات واحد ایلام دانشگاه آزاد اسلامی در ستاد اربعین به ایسکانیوز گفت: ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی به صورت خود جوش توسط دانشجویان، اعضای هییت علمی و کارکنان این دانشگاه شکل گرفته و در حال حاضر مشغول خدمت گذاری به زائران هستند.همچنین در این زمینه دانشگاه آزاد 2موکب در مسیر ایلام - مهران راه اندازی کرده که مشغول خدمت رسانی به زائران است.

وی عنوان کرد: تمرکز این ستاد بیشتر بر روی بازگشت زائران است به این طریق که 3 موکب در مسیر بازگشت آماده خدمت رسانی هستند. البته زائران گاهی به نحوی برنامه ریزی می کنند که در برخی از موارد برگشت روزانه هم داریم به عنوان مثال دیروز 22 آبان ماه در مرز مهران حدود ده هزار زائر برگشتی از کشورعراق داشتیم.

حیدری از امکانات رفاهی گه به زائران داده می شود خبر داد و گفت: امکانات رفاهی ستاد اربعین دانشگاه از طریق کمک های خیرین،نذورات و هدایای که دانشجویان ،کارکنان و یا اعضای هیات علمی به ستاد می کنند تامین می شود به علاوه یک کانون عتبات وعالیات دانشجویی تشکیل داده ایم که در حوزه فرهنگی در زمینه انتشار بروشورهای ادعیه و مسابقات فرهنگی فعالیت می کند و در بخش خدماتی هم بحث پذیرایی از زائران را در حد توان و به شکل دانشجویی مانند توزیع خرما، چای و آب و غیره بر عهده دارد همچنین برنامه ریزی های لازم را با خیرین داشته ایم تا بتوانیم در روزهای آینده در حد توان خوراک زائران حسینی را تهیه کنیم.

وی یادآور شد: ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی در ایلام ، 3 سال گذشته به شکل خود جوش توسط دانشجویان راه اندازی شد تا از زائران حسینی استقبال کند . امسال نیز با حمایت دکتر طه هاشمی معاونت فرهنگی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین همکاری دانشگاه ، این ستاد شکلی ساختارمند به خود گرفت و امیدواریم که بتوانیم در این روزها با مشارکت بیشتر و بهتر مسئولان دانشگاه در خدمت زائرین باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون پارکینگ دانشگاه آزاد راه اندازی شده و مورد استفاده زائران قرار می گیرد همچنین تمامی مهمان سراها، خوابگاه ها و پارکینگ دانشگاه چه در مرکز ایلام و چه در مرز مهران آماده است تا خدمت رسانی های لازمه را انجام دهد.

200/202

کد خبر: 704548

وب گردی

وب گردی