رئیس دوما: مواضع جهانی ترامپ به روسیه نزدیک است

رئیس مجلس روسیه (دوما) اعلام کرد: جهان بینی و دیدگاههای دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا در مسائل مهم جهانی به مواضع مسکو نزدیک است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا ویاچسلاو والودین گفت: اصول جهان بینی مورد پیروی رئیس جمهوری آینده آمریکا از جمله در مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم و برقراری مناسبات سازنده بین دو کشور به دیدگاههای روسیه نزدیک است.
وی روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سراسری ان.تی.وی روسیه گفت: تمامی امکانات و نیروی حزب دمکرات و دولت آمریکا برای جلوگیری از پیروز شدن ترامپ در انتخابات بکار گرفته شد.
والودین اظهار کرد: ترامپ به دلیل سخنان و اصول جهان بینی که در جریان رقابت های انتخاباتی اعلام کرد و به مواضع مسکو نزدیک است، پیروزی شد.
رئیس دوما گفت: نامزد پیروز در باره برقراری روابط سازنده و توام با احترام و نیز علاقه به کشور خود دارای دیدگاههای نزدیک به ما است. اکنون امید برای بهبودی روابط روسیه و آمریکا به وجود آمده، اما این امر تا حدود زیادی به تلاش های ترامپ بستگی دارد که مواضع خود را در دوره مبارزات انتخاباتی اعلام کرد.
والودین ادامه داد: گذشت زمان نشان می دهد که ترامپ به وعده های خود برای بهبودی روابط با روسیه عمل می کند یا از آن چشم پوشی خواهد کرد.
ترامپ روز چهارشنبه پس از شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و در حالیکه هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها و هم حزبی باراک اوباما از حمایت های گسترده دولتی، رسانه ای و سیاسی این کشور و اروپا برخوردار بود، پیروز شد که شگفتی در این کشور و جهان را در پی داشت.
ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی، افزون بر تحسین پوتین به عنوان یک رهبر قدرتمند در برابر اوباما، مواضع دوستانه در برابر روسیه را حتی به مسائل بین المللی کشاند و تعامل همراه با کاهش تنش بین واشنگتن و مسکو را سودمند خواند.
اکنون راهیابی ترامپ به کاخ سفید می تواند امیدها برای احیای روابط روسیه و آمریکا را که به پائین ترین سطح از زمان فروپاشی شوروی (سال 1991) رسیده است، افزایش دهد.
اوضاع اوکراین و تحریم های سه ساله ضدروسی واشنگتن و اتحادیه اروپا، گسترش پرشتاب نفوذ نظامی ناتو و آمریکا نزدیک روسیه و حتی هم مرز این کشور در شرق اروپا و منطقه بالتیک، اوضاع سوریه و حمایت غرب از گروههای مسلح و تروریستی ضدسوری از مشکلات شکل گرفته در دوره مسئولیت باراک اوباما در کاخ سفید است که روابط مسکو و واشنگتن را به پائین ترین حد ممکن رسانده است.

306/300

کد خبر: 704601

وب گردی

وب گردی