سرلشکرصفوی: به دنبال راهکارهای عملی برای مقابله با تروریسم هستیم

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: این طور نیست که امواج تروریستی در منطقه ما شروع شود و همین جا بماند و احتمال ورود این امواج تروریستی سوریه و عراق به مکان هایی که خودشان حامی آن بودند، هست.

به گزارش ایسکانیوز ، سردار سرلشکرپاسدار دکتر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در حاشیه همایش بین المللی بحران های ژئوپولیتیکی جهان اسلام در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما به دنبال راهکارهای عملی برای همگرایی امت اسلامی درجهت مقابله با تکفیری ها هستیم، اظهار داشت: امنیت، اقتصاد و آرامش یک منفعت مشترک و تروریسم یک دشمن مشترک برای همه جهان است.

سرلشکرصفوی تصریح کرد: این طور نیست که امواج تروریستی در منطقه ما شروع شود و همینجا بماند و احتمال ورود این امواج تروریستی سوریه و عراق به مکان هایی که خودشان حامی آن بودند، هست.

وی افزود: دشمن مشترک مسلمانان، رژیم صهیونیستی است و تلاش برای تفرقه میان عرب و عجم و فرقه های مسلمانان نیز از سوی همین رژیم دنبال می‌شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد: همه باید در جهت جلوگیری از تجزیه کشورها و حمایت از حکومت های قانونی کشورها تلاش کنند.

سرلشکرصفوی درپاسخ به سالی درباره انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمریکا نیز گفت: الان زود است که راجع به این مسئله موضع گیری کنیم و رسانه ها هم با تامل بیشتری در مورد موضع گیری در خصوص انتخابات امریکا صحبت کنند.

وی ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد که کاندیداها در زمان انتخابات حرف‌هایی می‌زنند که بعدا از آن چرخش می‌کنند اما می‌دانیم امریکا را سیستم اداره می‌کند و اجازه نمی‌دهد فرد تصمیم گیرنده باشد.

سرلشکر صفوی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم امریکا در مسایل منطقه و سوریه و عراق و ایران یک چرخش محسوس داشته باشد تا ریشه نا امنی و دخالت ها کنده شود و خروج امریکا از خلیج فارس را شاهد باشیم.

وی در خصوص همایش بین المللی بحران‌های ژئوپولیتیکی جهان اسلام نیز اظهار داشت: 2 سال است که موسسه آینده پژوهی جهان اسلام با کمک برخی دانشگاه ها برای برگزاری این همایش تلاش کرده است.

وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا اندازه ١٥ سال اخیر در منطقه ما جنگ و درگیری نبوده است، گفت: در این همایش بدنبال بهره مندی از مقالات برای درک ریشه چالش های موجود و فرارو هستیم.

دکترصفوی با طرح این سوال که باید ببینیم آیا این بحران در منطقه میماند یا به اروپا و جاهای دیگر میرود، تصریح کرد: ما بدنبال ترسیم راهکارهای عملی برای جهان اسلام در مقابله با تروریسم هستیم.

300/302

کد خبر: 704652

وب گردی

وب گردی