آسیب های  اجتماعی مهاجرت دانشجویان به پایتخت  را جدی بگیرید

به اعتقاد معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوزستان دانش آموزان بعد از اتمام مدرسه در شهرهای کوچک و با قبولی در دانشگاه های شهرهای بزرگ مانند تهران ممکن در معرض آسیب های اجتماعی بسیاری قرار بگیرند.

الهام مینایی- ایسکانیوز : دکتر مهدی مهدوی عادلی با اشاره به اینکه گاهی مهاجرت باعث بروز آسیب های اجتماعی می شود به خبرنگار ایسکانیور گفت :دانش آموزان با تحصیل در شهر کوچک و مدرسه تحت نظارت معلم ،ناظم و خانواده هستند و با اتمام این دوره و ورود به دانشگاه به ویزه دانشگاه های تهران به دلیل اینکه از محیط خانواده دور می شوند وکسی آنها را نظارت نمی کند و جوابگوی کسی نیستند ممکن است به خاطر اشتباه بچه گانه با حوادثی مواجه و به راه هایی کشیده شوند که باعث تباهی می شود.

دکتر مهدوی عادلی افزود : بسیاری از حوادث و نا هنجاری های مختلفی ممکن است روی دهد که خط قرمز شناخته می شود و برای دختران و پسران متفاوت است از جمله اعتیاد که با تفریخ و شوخی شروع می شود و با استفاده و روی آوردن به مواد مخدر صنعتی عواقب آن دو چندان می شود یکی دیگر از مسائلی که با آن مواجه می شوند مشکلات و مسائل اخلاقی که در دختران بارزتر است .

او افزود : از دیگر آسیب هایی که ممکن است هر فردی با مهاجرت به شهرهای بزرگ با آن مواجه شوند کسب درآمد برای گذران امور خود است و اگر نتوانند هزینه های زندگی در شهر را تامین کنند ممکن است به بزهکاری روی بیاورند البته در مورد دانشجویان این مورد صدق نمی کند.

مهدوی عادلی گفت : به اعتقاد من در مقاطع پایه ( با توجه به وضعیت مسائل آموزشی عالی کشور در مقطع لیسانس تفاوت معناداری در سطح کشور وجود ندارد )، وبا دسترسی به اینترنت دستیابی به منابع جامع و مقالات وجود دارد و برای فرد 18 -19 ساله که تازه دنیای اطراف خود را می شناسد واقعا نیازی به ورود به پایتخت نیست و شهر بومی خودش کفایت می کند .

او گفت : به نظر من باید مسائل اخلاقی و رفتاری و تعلیم و تربیت صحیح در خانواده شکل بگیرد و طوری شخصیت جوان شکل بگیرد که بتوان به او اعتماد کرد اما باز هم این کافی نیست و باید همواره نظارت خانواده باشد چون ممکن است خطا همیشه و همه جا رخ دهد.

700/705

کد خبر: 704781

وب گردی

وب گردی