لاریجانی بر نقش مثبت روسیه در مبارزه با تروریسم تاکید کرد

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس شورای فدراسیون روسیه بر نقش مثبت این کشور در تحولات منطقه از جمله مبارزه با تروریسم تاکیدکرد.

به گزارش ایسکانیوز، والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه شامگاه یکشنبه 23 آبان ماه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه ایران و روسیه گفت: افزایش ارتباطات پارلمانی نقش مهمی در توسعه روابط دو کشور در تمامی عرصه ها دارد و مجلس شورای اسلامی از گسترش ارتباطات و همکاری های فی مابین حمایت می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به علاقمندی دو کشور به تداوم روابط پایدار فی مابین گفت: در سال های اخیر بین ایران و روسیه در زمینه های سیاسی، اقتصادی، علمی – آموزشی و پارلمانی همکاری های خوبی در جریان بوده است که این مهم، نشان از وجود منافع مشترک فراوان بین دو کشور دارد.

نقش مثبت روسیه در تحولات منطقه از جمله مبارزه با تروریسم

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات منطقه اشاره کرد و افزود: نقش روسیه در تحولات منطقه از جمله مبارزه با تروریسم، مثبت ارزیابی می شود و دو کشور می توانند با کمک یکدیگر، صلح و امنیت را به غرب آسیا بازگردانند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از سیاست های آمریکا و متحدانش در منطقه گفت: رشد و گسترش تروریسم و دشواری مبارزه با آن تنها به خاطر حمایت برخی کشورها از جمله آمریکا از این پدیده شوم بعنوان ابزاری برای تامین منافع خود در منطق است.

تاکید بر اهمیت افزایش ارتباط میان نهادهای سیاسی، اقتصادی و پارلمانی ایران و روسیه در جهت توسعه مناسبات دوستانه دو کشور

لاریجانی در پایان این دیدار گفت: افزایش ارتباط میان نهادهای سیاسی، اقتصادی و پارلمانی ایران و روسیه موجب توسعه هر چه بیشتر مناسبات دوستانه دو کشور می گردد.

والنتینا ماتوینکو: شورای فدراسیون روسیه همواره از توسعه مناسبات تهران – مسکو استقبال کرده است

والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: شورای فدراسیون روسیه همواره از توسعه مناسبات تهران – مسکو استقبال کرده است و آن را نه تنها به سود منافع دو کشور بلکه در راستای تقویت ثبات و امنیت در منطقه قلمداد می کند.

وی همچنین گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی آمده ایم که در مورد مسائل منطقه ای و جهانی گفتگو کنیم.

وی در ادامه افزود: روابط پارلمانی یکی از مؤلفه های مهم در روابط روسیه و ایران است که می بایست از آن در جهت تعمیق و تقویت همکاری های دو کشور در عرصه های گوناگون بهره برد.

ماتوینکو همچنین در این دیدار همکاری مشترک میان مراکز علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی دو کشور و توسعه صنعت گردشگری را خواستار شد.

ابراز تأسف از سکوت غرب نسبت به کشتار مردم بی گناه یمن

رئیس شورای فدراسیون روسیه در ادامه با ابراز تأسف از سکوت غرب نسبت به کشتار مردم بی گناه یمن گفت: غرب با جنجال وسیع رسانه ای و تبلیغاتی مانع پاکسازی حلب از تروریست ها گردید در حالیکه نسبت به فجایع یمن سکوت کرده است.

وی در خصوص انتخابات آمریکا گفت: امیدوارم رئیس جمهور جدید آمریکا نسبت به تعهدات این کشور در عرصه بین المللی از جمله برجام پایبند باشد.

ماتوینکو در پایان این دیدار گفت: مجالس دو کشور باید با شناسایی و رفع موانع توسعه همکاری ها، راه را برای ارتقاء سطح مناسبات دو کشور هموار کنند.

302/300

کد خبر: 704815

وب گردی

وب گردی