رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین: موردی از وبا مشاهده نشده است/ قرارگاه مشترک سلامت ایران و عراق ایجاد شد

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین گفت: وزارت بهداشت و کمیته بهداشت و درمان اربعین با جدیت موضوع حفظ سلامت زائران اربعین را در اولویت اقدامات خود قرار داده است.

به گزارش ایسکانیوز ، پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در این باره گفت: صبح امروز جلسه ای را با وزیر بهداشت کشور عراق داشتیم در این جلسه پیرامون مسائل و موضوعات مربوط به سلامت و بهداشت زائران اربعین گفت وگو و بحث شد.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین افزود: تامین امنیت سلامت زائران برای ما بسیار مهم است به گونه ای که متخصصان بهداشت و آموزش همگانی و پیشگیری از بیماری های واگیر در رسانه های ملی عراق حضور دارند و نکات مورد نیاز را به صورت روزانه به زائران از طریق این رسانه ها اعلام می کنند.

وی گفت: هیچ موردی از بیماری وبا مشاهده نشده است اما زائران لازم است که در هر شرایطی نکات بهداشتی را مد نظر داشته باشند که بدون هیچ گونه مشکلی سفر زیارتی و معنوی خود را به پایان برسانند.

کولیوند با اشاره به اعزام نیروهای متخصص پزشک و پزشکان عمومی ایرانی به بیمارستان های عراق، ادامه داد: در بیمارستان های کربلا پزشکان متخصص و عمومی ما حضور دارند.

مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: همچنین مترجمان ما در این بیمارستان ها حضور دارند و خوشبختانه همکاری بسیار خوبی بین ما و طرف عراقی وجود دارد.

وی افزود: همچنین قرارگاه مشترک سلامت ایران و عراق در سامرا، کربلا، نجف و بغداد ایجاد شده است که بتوان خدمت دهی بهتر و مطلوب تری به زائران اربعین داشته باشیم.

رئیس مرکز اورژانس کشور تأکید کرد: در این جلسه مقرر شد که صدور مجوز ورود بالگرد و آمبولانس هوایی و تسهیلات لازم به فرودگاه های عراق و پذیرش رایگان زائران ایرانی در ایام اربعین در بیمارستان های اربعین تسهیل شود.

وی افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد که صدور ویزای مکرر برای نیروهای اورژانسی تسهیل شود و مسیرهای امدادی برای عبور آمبولانس های ایرانی تعیین شود.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین تاکید کرد: موضوع تهویه موکب ها برای ما مهم است و در جلسه با وزیر بهداشت عراق این موضوع با جدیت مطرح شد.

وی ادامه داد: لازم است که به گروه آسیب پذیر کمک بیشتری شود و در این راه به زائران آموزش های دقیقی برای مراقبت از خود داده شود.

کولیوند تاکید کرد: همچنین در راستای خدمت دهی بهتر به زائران عزیزمان در بیمارستان های کربلا عمل های جراحی توسط پزشکان و جراحان ایرانی انجام می شود.


101/701

کد خبر: 704821

وب گردی

وب گردی