معاون سازمان محیط زیست:  میراث مدرنیسم قرن ۲۰ تخریب منابع و آلودگی بود

معاون سازمان محیط زیست با بیان اینکه امروزه جهان درگیر مشکلات زیست محیطی است گفت: همه کشورها اکنون به این نتیجه رسیده اند که توسعه پایدار بدون حفاظت از محیط زیست ممکن نیست.

به گزارش ایسکانیوز،محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در کنفرانس ملی مدیریت کلانشهرها با رویکرد محیط زیست با اشاره به اینکه در حال حاضر در آستانه تصویب برنامه ششم توسعه و نگارش برنامه سوم مدیریت کلانشهر تهران قرار داریم افزود: قرن ۲۰ برای تمامی افراد بشر بسیار حائز اهمیت است. در این قرن مدرنیسم اتفاق افتاده و به دنبال آن بهره برداری و برداشت از منابع به شدت افزایش یافته است.

اوگفت: افزایش بهره برداری از منابع دو تاثیر بسیار عمده در محیط زیست را به همراه داشته؛ تخریب منابع و آلودگی آنها که امروزه بسیار مشهود است.

مجابی افزود: با توجه به مخاطراتی که امروزه متوجه محیط زیست است بنابراین باید به این موضوع توجه داشت که انسان عضوی از طبیعت است و در صورتی که طبیعت تخریب شود تعادل میان محیط زیست بر هم می خورد و این دو تاثیری دو جانبه بر هم دارند.

معاون حقوقی سازمان محیط زیست با اشاره به برداشت های بی رویه از منابع آبی در کشور گفت: اگر بخواهیم در کشور توسعه پایدار را داشته باشیم باید بهره برداری از منابع را مدیریت و در تمامی برنامه ریزی های شهری خود محیط زیست را مد نظر داشته باشیم و توسعه پایدار در گروه حفاظت از محیط زیست است.

او در ادامه با بیان اینکه جهان اکنون درگیر مشکلات و معضلات زیست محیطی است، با یادآوری موضوع تغییر اقلیم و کنفرانس پاریس گفت: دمای کره زمین از بعد از انقلاب صنعتی ۱.۵ درجه افزایش یافته است و به همین دلیل سال گذشته ۱۹۷ کشور جهان به دور هم جمع شدند و توافق نامه ای را امضا کردند که بر اساس آن کشورها متعهد شدند تا فعالیت هایی را در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای داشته باشند.

معاون حقوقی سازمان محیط زیست افزود: روز گذشته نیز این توافق نامه در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و ایران صدو ششمین کشور امضا کننده آن شد. به تبع امضای این تفاهم نامه می تواند تاثیر بسیاری در همراهی و همکاری کشورها برای کاهش گازهای گلخانه ای خواهد داشت.

منبع : مهر

101/705

کد خبر: 704840

وب گردی

وب گردی