افتتاح "مرکز رشد انرژیهای نو" در  واحد بروجرد دانشگاه آزاد اسلامی

به منظور تجاری ساختن ایده ها و تبدیل نوآوریها به تکنولوژی، به همت گروه برنامه ریزی واقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی  واحد بروجرد، در راستای فعالیت‌های اقتصادی و کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و تأمین بخشی از بودجه غیرشهریه ای، با حضوردکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، "مرکز رشد انرژی های نو" واحد بروجرد در مجتمع دانشگاهی امام خمینی افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم که جمعی از مسئولین استانی و واحد بروجرد و شهرستان نیز حضور داشتند دکتر واشقانی فراهانی طی بازدید از این مرکز از پروژه‌ها و ایده های مطرح در مرکز رشد بازدید کرد و از نزدیک با مخترعین و ایده پردازان این طرحها گفتگو کرد.
در طی بازدید، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اعلام حمایت قاطع از مخترعین، پژوهشگران و ایده پردازان بابت تجاری سازی و تبدیل آنها به تکنولوژی گفت: طبق دستورالعملهای پژوهشی به هریک از پژوهشگران و مخترعینی که موفق به ثبت اختراع خود شوند مبلغ 100 میلیون ریال تعلق خواهد گرفت.
رئیس مرکز رشد انرژی های نو دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد نیز در حاشیه این مراسم گفت: با پیشرفت جوامع بشری و متنوع شدن منابع اقتصادی و مالی این نیاز بیش از پیش مطرح می شود که در هر جامعه ای به طرح های دانش بنیان و ایده هایی که ما را به ثروت نزدیک کند بهای بیشتری داده شود.
دکترمحمد بامداد افزود: پنج طرح و اختراع در سال های اخیر در قالب پژوهشی وتحقیقاتی و ایده های فناورانه به مرکز رشد انرژی های نو ارائه وثبت شده است.
وی اظهار کرد: در سه سال اخیر با همکاری اساتید دانشگاه طرح تاسیس مرکز رشد انرژی های نو مطرح و پس از طی مراحل داوری های تخصصی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد این مرکز تصویب وامروز نیز به بهره برداری رسید.
کارشناس مرکز رشد انرژی های نو واحد بروجرد نیز بیان کرد: این مرکز در ساختمانی به مساحت600مترمربع درمجتمع دانشگاهی امام خمینی (ره) بروجرد راه اندازی شده و تجهیز آن بر اساس اخذ قرار داد با شرکت های خصوصی صورت خواهد گرفت.
مهدی لدنی زاده افزود: تاسیس چنین مراکزی که بنیان علمی، صنعتی و تجاری دارند یکی از گام های بلند و سنگ بنای تبدیل و ارتقا دانشگاه های نسل دوم به دانشگاه های نسل سوم است .
وی بیان کرد:چنین دانشگاه هایی علاوه بر ثروت آفرینی، به صورت مستقیم در صنعت و اقتصاد حضور فعال دارند و از سوی دیگر نیز با ایجاد انگیزه و تحول آموزشی به تربیت دانش آموختگان موثر و کاردان در عرصه علم، تولید، صنعت وتجاری سازی اقدام می کنند.
کارشناس مرکز رشد انرژی های نو واحد بروجرد تاکید کرد: با راه اندازی مرکز رشد و حمایت مسئولان و دست اندرکاران از ایده های فناورانه در همه زمینه های علمی و به خصوص انرژی امید است بتوانیم شاهد رشد اقتصادی، علمی و ایجاد اشتغال، تولید محصول دانش بنیان بوده و کشور را به خودکفایی برسانیم.

200/202

کد خبر: 704949

وب گردی

وب گردی