نگرانی آمریکایی‌ها از انقلاب اسلامی به خاطر آوردن یک فرهنگ جدید بود

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در این آیین رونمایی گفت: نگرانی آمریکایی‌ها از انقلاب اسلامی به خاطر آوردن یک فرهنگ جدید بود.

به گزارش ایسکانیوز آیین رونمایی از دوازده جلد کتاب منتشرشده از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از چهره‌های فرهنگی در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در این آیین رونمایی گفت: نگرانی آمریکا از انقلاب این بود که این انقلاب یک فرهنگ جدید را آورده بود و آنها اعتقاد داشتند این فرهنگ در مرزهای ایران باقی نمی‌ماند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به کتاب‌هایی که از آنها رونمایی شد،افزود: امروز از کتاب‌هایی که بیانگر این نکته هستند که سربازان نیروی زمینی ارتش پای عهدی که با امام و رهبرشان بسته بودند، مستحکم بودند، رونمایی می‌شود. ما اگر به عقب برویم و تاریخ را ورق بزنیم، این رشادت‌های سربازان نیروی زمین را می‌بینیم که البته این رشادت‌ها در تمام رزمنده‌ها وجود داشته است.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 یک شوک برای آمریکایی‌ها بود و تمام معادلات آنها را برهم زد. قبل از پیروزی انقلاب، جهان به صورت هسته پیرامون اداره می‌شد و دو قطب آمریکا و شوروی جهان را اداره می‌کردند که ایران مهمترین قمر اقمار آمریکا بود. نگرانی آمریکا از انقلاب اسلامی ایران این بود که این انقلاب یک فرهنگ جدید مانند ولایت فقیه، مردم‌سالاری دینی و... را با خود آورده بود و آنها اعتقاد داشتند که این فرهنگ در مرزهای ایران باقی نمی‌ماند و برای همین از 23 بهمن 57 شیوه براندازی را پیش گرفتند.

پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 یک شوک برای آمریکایی‌ها بود و تمام معادلات آنها را برهم زد

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات ترکیبی یا جنگ هیدریدی یکی از عملیات‌های آمریکایی‌ها بود که علیه ایران اجرا شد. در این جنگ ترکیبی، از تمام اقدامات علیه هدف استفاده می‌شود و ما می‌بینیم که از 23 بهمن 57 تا 31 شهریور 59 تمام این کارها را آمریکایی‌ها علیه ایران به کار بستند. ناامنی در استان‌های مرزی،‌ کودتای نظامی، تحریم اقتصادی، ترور چهره‌های انقلابی و نهایتاً تحمیل جنگ به کشور ما تمام اقداماتی بود که در این مدت انجام شد، اما جمهوری اسلامی ایران با رهبری امام(ره) و پشتیبانی مردم در برابر این اقدامات ایستادگی کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان سخنانش گفت: حیف است که این پیشینه در سینه‌ها بماند و به نسل بعد منتقل نشود. یکی از ابزارهایی که می‌تواند این پیام را به نسل‌ها برساند کتاب است و ما می‌بینیم که کتاب جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ دینی ما دارد، به خصوص که اکنون دشمنان با قدرت برای مقابله با نظام و فرهنگ دینی ما به میدان آمده‌اند، اهمیت کتاب بیشتر هویدا می‌شود.

700700

کد خبر: 704968

وب گردی

وب گردی