۹ دلیل برای این‌که گوشی میت ۹ هواوی را بخرید

هواوی چندی پیش گوشی پرچم‌دار خود Mate 9 را در آلمان معرفی کرد و انتظار داریم این گوشی در آینده نزدیک وارد بازار کشورمان شود. اما چه چیزهایی این فبلت را به یک گزینه ارزشمند برای خرید تبدیل می‌کند؟

به گزارش ایسکانیوز، پیش از این در مقاله‌ای پنج ویژگی را نوشتیم که می‌توانست میت 9 را به گوشی هوشمند بهتری تبدیل کند. اما این گوشی خود ویژگی‌هایی دارد که آن را به یکی از بهترین‌های دنیای اندروید تبدیل می‌کند.

۱ – پردازنده قدرتمند Kirin 960

پردازنده‌های Kirin هواوی همیشه از نظر قدرت پردازشی از بهترین‌های بازار بوده‌اند. پردازنده جدید Kirin 960 هواوی نیز از این قاعده مستثنی نیست و به لطف استفاده از 4 هسته جدید Cortex-A73 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز درکنار 4 هسته کم مصرف 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A53 از نظر پردازشی حتی بهتر از A10 Fusio اپل، اکسینوس 8890 سامسونگ یا اسنپ‌دراگون 821 کوالکام عمل می‌کند. به این ترتیب باز کردن اپ‌ها، جابجایی بین آن‌ها، وبگردی و استفاده همزمان از دو اپلیکیشن به روانی هرچه بیشتر انجام خواهد شد و خیالتان چندین سال از این بابت راحت خواهد بود.

۲ – پردازنده گرافیکی عالی Mali-G71MP8

مهم‌ترین نقطه ضعف گوشی‌های پرچم‌دار هواوی در چند سال اخیر استفاده از پردازنده‌های گرافیکی ضعیف‌تر نسبت به رقبا بوده است. این‌بار این شرکت از آخرین پردازنده گرافیکی ARM یعنی Mali-G71 استفاده کرده که طبق شایعات در گلکسی اس 8 نیز استفاده خواهد شد. این پردازنده گرافیکی با این‌که هنوز در سطح پردازنده A10 Fusion اپل نیست اما از تمامی پردازنده‌های دنیای اندروید بهتر عمل کرده و بهترین گزینه برای بازی محسوب خواهد شد. ترکیب یک GPU قوی و وضوح 1080p می‌تواند چندسالی خیال شما را از بابت اجرای گرافیکی‌ترین بازی‌ها راحت کند.

۳ – دوربین دوگانه لایکا

دوربین دوگانه هواوی در گوشی پی 9 عملکرد بسیار خوبی داشت. علاوه بر ثبت تصاویر اختصاصی مونوکروم سنسور دوم کاربر را قادر می‌سازد تا تصاویری با دامنه دینامیکی بسیار بالاتر ثبت کند و این‌بار حتی می‌توانید تا 2 برابر به صورت اپتیکال و بدون کاهش کیفیت روی سوژه‌ها زوم کنید. دوربین میت 9 همچنین به لرزش‌گیر اپتیکال نیز مجهز شده تا هیچ چیزی از بهترین‌های بازار کم نداشته باشد. فیلمبرداری 4K نیز سرانجام به پرچم‌دار هواوی آمده و احتمالاً با دوربینی سریع و بسیار باکیفیت مواجه خواهیم بود.

۴ – باتری غول‌آسا با دوام شارژ عالی

هواوی نه‌تنها در این گوشی از باتری غول‌آسای 4000 میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده بلکه ویژگی‌های نرم‌افزاری هوشمندی را نیز برای مدیریت مصرف انرژی تدارک دیده است. طبق بررسی‌های انجام شده روی این گوشی میت 9 به لطف وضوح 1080p خود می‌تواند حتی با استفاده سنگین بیش از یک روز دوام بیاورد و همان‌طور که می‌دانید نمی‌توانید گوشی‌های زیادی را در حال حاضر با این ویژگی پیدا کنید.

۵ – عدم کاهش سرعت به مرور زمان

در حال حاضر هر گوشی اندرویدی را خریداری کنید در ابتدا سریع و روان است اما اکثر گوشی‌ها حتی پرچم‌داران به مرور زمان کندتر خواهند شد. هواوی ادعا می‌کند میت 9 با چندین ویژگی جدید این مشکل را حل کرده است. میت 9 با ویژگی یادگیری ماشینی می‌داند چه مواقعی از روز چه اپلیکیشن‌هایی را بیشتر استفاده می‌کنید و منابع مورد نیاز برای آن‌ها را آماده می‌کند. این گوشی همچنین علاوه بر استفاده از حافظه داخلی پرسرعت UFS 2.1 از سیستم فایل F2FS نیز استفاده می‌کند که سرعت نوشتن و خواندن را بیشتر کرده و از کند شدن دستگاه جلوگیری خواهد کرد.

۶ – چهار میکروفون برای ضبط حرفه‌ای صدا

میت 9 به 4 میکروفون مجهز شده تا نویز کمتری را چه در هنگام مکالمه و چه ضبط صدا در فیلم یا صوت تجربه کنید. با این گوشی می‌توانید تنظیم کنید صدا از هر جهت با چه بلندی ضبط شود و به این ترتیب میت 9 گزینه‌ای عالی برای ضبط کنفرانس‌ها، گردهمایی‌ها، مصاحبه‌ها و یا جلسات دانشگاهی خواهد بود.

۷ – دو کپی از یک اپلیکیشن خاص

با ویژگی app cloning میت 9 می‌توانید دو واتس‌اپ، فیس‌بوک یا تلگرام روی گوشی خود داشته باشید که هر کدام از آن‌ها با یک اکانت یا شماره خاص تنظیم شده‌اند. این ویژگی خصوصاً با توجه به دوسیم‌کارته بودن میت 9 ویژگی مهمی محسوب می‌شود تا بتوانید از هر دو خط خود برای شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان بهره بگیرید.

۸ – فناوری شارژ سریع SuperCharge

هواوی به‌جای فناوری Quick Charge کوالکام از فناوری شارژ سریع خود استفاده کرده است. به گفته هواوی این فناوری به دلیل استفاده از ولتاژ پایین‌تر نه‌تنها خطر کمتری را ایجاد می‌کند بلکه گرمای تولید شده نیز کاهش خواهد یافت. به گفته هواوی سوپرشارژ می‌تواند در 20 دقیقه گوشی را تا 50 درصد و در 90 دقیقه کاملاً شارژ کند.

۹ – فرستنده مادون قرمز

در شرایطی که اکثر سازندگان گوشی‌های هوشمند به دلیل عدم استفاده کاربر فرستنده مادون قرمز را حذف کرده‌اند هواوی کماکان از این قابلیت استفاده می‌کند. به این ترتیب می‌توانید با میت 9 تلویزیون، دستگاه‌های پخش، پروژکتور، کولرگازی و تجهیزاتی صوتی را همگی از یک اپلیکیشن کنترل کنید.

200/202

منبع: فارنت

کد خبر: 705007

وب گردی

وب گردی