تدوین منشور جهاد علمی و فرهنگی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان

پیش نویس منشور جهاد علمی و فرهنگی با هدف انجام و توسعه فعالیتهای جهادی معرفت جویان و فارغ التحصیلان در عرصه های جهاد علمی و فرهنگی تدوین شده است.

به گزارش ایسکانیوز، امین جلال منش، با اعلام این خبر گفت: این منشور برای بررسی به شورای راهبردی حوزه ارائه شده است تا پس از تدوین نهایی ، برای تصویب به هیات امنای حوزه علوم اسلامی ارائه شود.

معاون جهاد علمی و فرهنگی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مهمترین ویژگی این منشور را تبیین تعاریف ، شاکله و نحوه فعالیت گروه های جهاد علمی و فرهنگی معرفت جویان و دانش آموختگان در سطوح و ابعاد مختلف اثرگذاری دانست و گفت : در این پیش‌نویس، موضوعاتی مانند تعریف جهاد علمی فرهنگی، ملزومات ایجاد و اثر بخشی حرکتهای جهادی و چگونگی جهاد علمی و فرهنگی در عرصه های خدمت تخصصی معرفت جویان و دانش آموختگان تبیین شده است.

وی افزود: در ویرایش نخست این متن، موضوعاتی مانند پیش نیازهای بینش جهادی، اخلاق جهادی و کنش جهادی نیز معرفی شده است تا براساس آموزش ها و روشهای تدوین شده، مفاهیم و شیوه های فعالیت جهاد علمی و فرهنگی در میان معرفت جویان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان تعمیم و ترویج شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها (مأوا)، جلال منش در پایان با اشاره به اینکه این پیش نویس براساس منویات مقام معظم رهبری و استخراج دیدگاه ایشان در موضوعات جهادی تدوین شده است افزود: در این متن نیز عرصه های خدمت تخصصی برای فعالیتهای گروه های جهاد علمی و فرهنگی و صف آرایی معرفت جویان در مسائل اولویت دار نظام اسلامی مشخص شده است.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 705016

وب گردی

وب گردی