فارغ التحصیل دانشگاه علم و صنعت ایران جایزه بین المللی یوسرن در زمینه علوم فیزیک را کسب کرد

فارغ التحصیل دکترای مهندسی برق با گرایش قدرت از دانشگاه علم و صنعت ایران در سال 1388، به عنوان یکی از پنج دانشمند برتر جوان زیر 40 سال، جایزه بین المللی یوسرن در زمینه علوم فیزیک را از آن خود کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛جمشید آقایی، فارغ التحصیل دکترای مهندسی برق با گرایش قدرت از دانشگاه علم و صنعت ایران در سال 1388، به عنوان یکی از پنج دانشمند برتر جوان زیر 40 سال، جایزه بین المللی یوسرن در زمینه علوم فیزیک را از آن خود کرد.

او متولد 1360 و دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترای مهندسی برق با گرایش قدرت از دانشگاه علم و صنعت ایران و پسا دکترا از دانشگاه ولنگانگ استرالیا، دانشیار مهندسی برق قدرت دانشگاه صنعتی شیراز و جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان در سال ٢٠١٥ از سوی موسسه جهانی ISI است.

انتشار بیش از 90 عنوان مقاله علمی در مجله های معتبر بین المللی، ارائه بیش از ٥٠ مقاله در کنفرانس های ملی و بین المللی، عضو هیات داوران مجلات علمی بین المللی، عضو برجسته (senior member) انجمن مهندسین برق و الکترونیک دنیا (ieee) و اخذ جایزه تلاش (Endeavour award) از سوی وزیر علوم استرالیا از جمله افتخارات این دانشمند جوان ایرانی است.

‌یوسرن، شبکه علمی آموزشی و پژوهشی جهانی است که اعضای آن را دانشمندان برنده جایزه نوبل و دانشمندان یک درصد برتر دنیا که هرساله از سوی موسسه ISI معرفی می شوند، تشکیل می دهند و هم اینکه بیش از 2 هزار و 200 نفر از بیش از 60 کشور عضو فعال این شبکه علمی آموزشی و پژوهشی جهانی هستند.

‌چهار دانشمند برتر دیگر، از کشورهای بلژیک، هلند، آمریکا و یک دانشمند ایرانی الاصل از دانشگاه هاروارد آمریکا هستند که در زمینه های علوم پزشکی، علوم اجتماعی، علوم فرمال و بیولوژیک برگزیده شدند.

جایزه جهانی یوسرن از امسال پایه ریزی شده و در جوامع علمی جهان ، به نوبل جوانان مشهور است، نخستین جشنواره و کنگره بین‌المللی شبکه جهانی آموزش و پژوهش‌های علمی، هشتم تا دهم نوامبر امسال برابر هجدهم تا بیستم آبان ماه جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

‌این کنگره در سال 2017 در دانشگاه خارکیف اوکراین و درسال 2018 در وین اتریش برگزار می‌شود و فرانسه یکی از کشورهای متقاضی برای میزبانی این کنگره در سال 2019 میلادی است.

203/200

کد خبر: 705072

وب گردی

وب گردی