رییس واحد رشت: معاونان نظارت کافی جهت جلوگیری از آسیب به ارتقای کیفیت آموزشی در دانشگاه را مد نظر قرار دهند

پنجمین جلسه شورای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از معاونان آموزشی و دانشجویی واحد ها و مراکز آموزشی این دانشگاه در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا امیرتیموری دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن تشکر از حاضرین با تاکید بر استفاده از مدرسین واجد شرایط در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری گفت: معاونان آموزشی واحد ها و مراکز آموزشی استان گیلان باید دقت کنند تا از اعضای هیأت علمی با مدارک دکتری جهت تدریس در مقاطع تحصیلات تکمیلی استفاده گردد و به هیچ وجه مجاز به استفاده از اعضای هیأت علمی دیگر نخواهیم بود.

وی با اشاره به توانمندی سازی اعضای هیات علمی تصریح کرد: اعضای حق التدریسی که دو سال از تاریخ مصاحبه علمی آنها گذشته باشد باید مجددا صلاحیت علمی آنها بررسی شود، معاونان آموزشی باید این افراد را جهت ارزیابی صلاحیت علمی و عمومی معرفی نمایند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افزود: معاونان آموزشی واحد های دانشگاهی باید نظارت کافی در امر آموزش را جهت جلوگیری از آسیب به دانشگاه و ارتقای کیفیت آموزشی مد نظر قرار دهند و دانشجویان موظف به شرکت در کلاسهای آموزشی هستند و حضور به موقع اساتید در کلاسها باید مورد بررسی قرار گرفته تا باعث افت تحصیلی دانشجویان نگردد.

همچنین در این جلسه دکتر مهرداد گودرزوند چگینی رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان آموزش را یکی از چرخه های تولید در دانشگاه دانست و بیان داشت: آموزش یکی از چرخه های تولید در دانشگاهها است که ارتقاء کیفیت آموزشی منجر به انسانهای توانمند در مسیر اداره کشور است. ارتقای کیفیت آموزشی وابسته به عوامل درون زا و برون زا است که مهمترین این عوامل استاد، دانشجو، تجهیزات و محتوی دوره است.

وی ادامه داد: اساتید دانشگاهها نقش رهنما و الگو را در دانشگاهها بر عهده دارند.یکی از عواملی که می تواند بر روی فرهنگ تاثیر گذار باشد آموزش است و چنانچه ما بتوانیم بر روی عوامل آموزش تاثیر گذار باشیم زمینه های فرهنگی را متناسب با باورها و شرایط جامعه می توانیم هدایت کنیم.

در پایان هر یک از اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند و دکتر شهاب شریعتی با کسب اکثریت آراء به عنوان رئیس شورای آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان معرفی شد.

200/202

کد خبر: 705096

وب گردی

وب گردی