تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه

دفتر کنترل دارایی هابی خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، شش نماینده شبه جزیره کریمه و سواستوپل در دوما (مجلس نمایندگان روسیه) را تحریم کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما دفتر کنترل دارایی هابی خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، شش نماینده شبه جزیره کریمه و سواستوپل در دوما (مجلس نمایندگان روسیه) را تحریم کرد.

این وزارتخانه در بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی های خارجی، دمیتری بلیک، آندری کوزنکو، کنسانتین باخارف، اِسوتِلانا ساوچنکو، و پاول اشپروف را به موجب «دستور اجرایی 13660» و به علت دست داشتن در اقدامات یا سیاست هایی که نهادها یا روندهای دموکراتیک را در اوکراین تضعیف می کند، و اقدامات و سیاست هایی که صلح، امنیت، ثبات، حاکمیت، یا تمامیت ارضی اوکراین را تهدید می کند، در فهرست تحریم ها قرار داد. هفته پیش نیز اتحادیه اروپا این شش نفر را تحریم کرد.

این اقدام مؤید پابیندی آمریکا به تلاش برای پیدا کردن راه حلی دیپلماتیک برای بحران اوکراین از طریق حفظ تحریم ها علیه روسیه و هماهنگ کردن هر چه بیشتر تدابیر واشنگتن با تدابیر شرکای بین المللی است. این تدابیر همچنین حفظ پایبندی ما را به سیاست مان برای به رسمیت نشناختن اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود، و نیز تمایل ما به حفظ تحریم های مرتبط با کریمه تا زمانی ثابت می کند که روسیه به اشغال این شبه جزیره پایان دهد.

جان ای. اسمیت، کفیل رئیس دفتر کنترل دارائی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا گفت: «آمریکا انتخابات غیرقانونی دوما را که در کریمه برگزار شد، به رسمیت نمی شناسد. اقدام امروز که با هماهنگی نزدیک اتحادیه اروپا انجام شد، مؤید قدرت مشارکت آمریکا و اتحادیه اروپا در حفظ فشار علیه روسیه تا زمانی است که این کشور امنیت و حاکمیت اوکراین را محترم شمارد. وزارت خزانه داری به تحریم کسانی که در الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، و فعالیت های بی ثبات کننده این کشور در اوکراین مشارکت داشتند، ادامه خواهد داد.»

بلیک، کوزنکو، باخارف، و ساوچنکو در انتخابات دوما در کریمه و سواستوپل پیروز شدند و نماینده های این حوزه های انتخابیه در مجلس نمایندگان روسیه محسوب می شوند. بلیک به عنوان نامزد حزب سیاسی «روسیه متحد» در دوما ‌انتخاب شد. ناتالیا پوکلونسکایا و میخائیل شرمت، دو نامزد دیگر این حزب که در انتخابات دوما پیروز شدند، نیز قبلاً تحت تحریم های دفتر کنترل دارائی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته اند. اشپروف، نامزد حزب لیبرال دموکرات پس از آن بر کرسی در مجلس نمایندگان روسیه (دوما) تکیه زد که یک نماینده حزب روسیه متحد از تصدی این کرسی خودداری کرد. کوزنکو، باخارف، ساوچنکو، بالیک و اشپروف در پی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014، مناصب دولتی در شبه جزیره کریمه داشتند.

به موجب اقدام امروز، همه اموال و دارایی های این افراد که در حوزه اختیارات قضایی آمریکاست مسدود می شود، و اشخاص آمریکایی حق شرکت در معاملات با این افراد را ندارند.

306/300

کد خبر: 705118

وب گردی

وب گردی