برگزاری هشتمین جلسه کمیته نظارت و کمک به استقرار شرکت های دانش بنیان در واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری

هشتمین جلسه کمیته نظارت و کمک به استقرار شرکت های دانش بنیان در واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با حضور دکتر موسوی رئیس واحد و اعضای کمیته در سالن کنفرانس ریاست برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه دکتر سید فرج الله موسوی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره)شهرری با اشاره به تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری"مدظله العالی" که فرمودند یکی از راههای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی حمایت از شرکتهای دانش بنیان در کشور است، به اقدامات اساسی انجام گرفته در حوزه شرکتهای دانش­ بنیان در این واحد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: در همین راستا در هفته گذشته ما شاهد افتتاح و شروع تولید آزمایشی طرح مرکب معطر کپی پرینتر نانو دوست‌دار محیط زیست در واحد بودیم که امیدوایم در آینده نزدیک محصولات این شرکت به تولید انبوه برسد.

دکتر موسوی در ادامه با اشاره به تأکید دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر توجه ویژه واحدهای دانشگاهی به توسعه شرکتهای دانش­ بنیان به منظور ایجاد منابع مالی جدید برای کسب درآمدهای غیرشهریه ای، به اهمیت توسعه پژوهش جهت کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجوئی و توسعه شرکتهای دانش­ بنیان در راستای راهبردها و سیاستهای کلی دانشگاه اشاره و به صورت جدی بر راه ­اندازی و فعالیت شرکتهای دانش­ بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری تاکید کرد.

موسوی با بیان اینکه، اقتصاد دانش بنیان اقتصادی است که در آن نوآوری و سرمایه های علمی و دانشی رکن اصلی توسعه است، اظهار کرد: تجاری سازی رکن اصلی نوآوری در اقتصاد دانش بنیان است و رشد علمی به تنهایی منجر به توسعه نمی شود و برای پیشرفت کشور لازم است رشد علمی به نوآوری و تجاری سازی تبدیل شود.

وی در پایان سخنان خود از تلاش و فعالیتهای علمی اعضای کمیته نظارت و کمک به استقرار شرکتهای دانش­ بنیان در واحد تقدیر کرد.

در ابتدای این جلسه دکتر علی اشجاران معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری ضمن تشکر از توجه ویژه دکتر موسوی به حوزه برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش ­بنیان واحد به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات دو ساله انجام گرفته در حوزه پژوهش، شرکتهای دانش بنیان و مرکز رشد پرداخت و برنامه های آتی هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) را تشریح کرد.

همچنین دکتر جمشید نجف­ پور مدیر حوزه برنامه­ ریزی و امور اقتصادی دانش ­بنیان واحد در گزارشی اقدامات صورت گرفته در خصوص چگونگی و نحوه راه اندازی باشگاه بدنسازی و تاسیس شهرک فناوری آزاد (شفا) در زمین 27 هکتاری واحد با رویکرد افزایش درآمدزایی غیر شهریه ای توضیحاتی ارایه نمود.

در ادامه، اعضای کمیته نظارت و کمک به استقرار شرکتهای دانش ­بنیان واحد ضمن ارائه پیشنهادات خود با ورود به دستور کار جلسه، به نحوه استقرار و چگونگی راه ­اندازی باشگاه بدنسازی و همچنین تاکید بر تاسیس شهرک فناوری آزاد (شفا) پرداختند.

همچنین در ادامه دکتر علیرضا پازکی مدیر مرکز رشد واحد در گزارشی به اهم اقدامات انجام گرفته در حوزه مرکز رشد واحد پرداخت.

200

کد خبر: 705147

وب گردی

وب گردی